Efektywna komunikacja – wnioski z brytyjskiego badania NeuroInsight: #Jak ułatwić mózgowi zapamiętanie reklam?
Czy reklama, w której główny bohater spokojnie je śniadanie, podczas gdy w tle leci ostre techno, to dobry pomysł?
Już samo przeczytanie takiego komunikatu kodowanie jest przez nasz mózg jako sprzeczne. Dlatego też najlepsze wyniki osiągają takie reklamy, w których wszystkie sygnały (wizualne i dźwiękowe) płynące do mózgu informują o tym samym. Wystarczy, że to, co widz zobaczy na ekranie będzie zgadzało się z tym, co usłyszy.
Nasze mózgi lubią, gdy wszystko spina się w jedną całość. Sprzeczne komunikaty wywołają niepożądany efekt, tak jak odbiór występu muzycznego ze złą synchronizacją ust.
Dla większości ludzi to właśnie dźwięk w reklamach jest najlepiej zapamiętywany. A to, co jest napisane na ekranie, np. slogan, ma tendencje do wymykania się z pamięci. Dlatego tak ważne jest ścisłe powiązanie wizualizacji z warstwą audio w końcowym punkcie brandingu.