Wiele osób ceni sobie treści premium za wartości, jakie wnoszą w ich życie. Z zeszłorocznego raportu The VAB z rynku amerykańskiego pod tytułem „Be Still My Viewing Heart” wynika, że 82% badanych czerpie radość z oglądania telewizji z czysto rozrywkowych przyczyn.
Ponadto, według najczęściej wymienianych powodów oglądania treści TV, telewizja zaspokaja takie potrzeby jak: wsparcie, odprężenie, uczucie więzi, chęć zdobycia doświadczeń, możliwość ucieczki oraz poczucie oddania się przyjemności.
Dzięki wartościom oferowanym przez telewizję, zwłaszcza w przypadku starannie dobranych treści premium, zasięgi pozostają tak samo wysokie niezależnie od pory roku. Według raportu „The Real Summer Getaway” opublikowanego przez The VAB dotarcie treści telewizyjnych premium wspieranych reklamowo pozostaje średnio na poziomie 96%. Co ciekawe, telewizyjny kontent premium cieszy się taką popularnością, że jest to w sumie najczęstszy wybór użytkowników platform streamingowych (w serwisie Hulu produkcje telewizyjne są wybierane w 64%, a produkcje oryginalne – w 17%).
Telewizyjny kontent premium, dając widzom szeroki wybór treści i otwierając się tym samym na gusta większej liczby osób, pozwala na wspólne spędzanie czasu. Łączy członków rodzin i przyjaciół, zapewniając emocje oraz tematy na długie godziny rozmów.
Jednym z gatunków treści telewizyjnych premium, który potrafi jednoczyć bliskich sobie ludzi, jest sport – na przykład przy okazji takich wydarzeń jak Super Bowl. Finałowa rozgrywka amerykańskiej ligi futbolowej co roku przyciąga przed telewizory kibiców, przyczyniając się przy okazji do ogromnych wydatków Amerykanów (w 2016 roku było to około 15,5 miliarda dolarów).
Wydarzenia sportowe w telewizji inspirują także do dzielenia się przeżyciami w mediach społecznościowych. W ciągu czterech tygodni (maj-czerwiec 2017) 67% wszystkich wątków obecnych w Top 10 najpopularniejszych tematów na Twitterze było związanych właśnie z telewizją premium.
Źródła: Raport „Be Still My Viewing Heart”, VAB, 2017
Raport „The Real Summer Getaway”, VAB, 2018
Raport “TV @ The Epicenter of American Society. Vol. I – Commerce & Communal Experiences”, VAB, 2017
Data publikacji: 21.11.2018 r.