Przełomowe badania „Benchmark Series”, przeprowadzone przez uznaną profesor marketingu Karen Nelson-Field, odpowiadają na pytanie: Jakie elementy wpływają na sprzedaż marki w różnych mediach? W tym celu przebadano reklamy w telewizji, Facebooku, YouTube.
Punktem wyjścia w badaniu, było zdefiniowanie trzech kluczowych obszarów, które wpływają na sprzedaż.
Następnie elementy te przeanalizowano w kontekście różnych platform komunikacji reklamowej: telewizja, Facebook, Youtube.
Najważniejsze wnioski:
Reklama telewizyjna jest prawie 2 razy bardziej aktywnie oglądana niż reklama wideo na YouTube, a także ponad 14 razy bardziej niż reklama na Facebooku.
Wskaźnik o wartości powyżej 100 wskazuje, że reklama w sposób znaczący miała wpływ na sprzedaż.
Badaniem objęto 2583 Australijczyków, którzy mieli styczność z 18 219 reklamamami w naturalnych warunkach, podczas oglądania w domu. Następnie respondenci zostali zaproszeni na zakupy do wirtualnego centrum handlowego, gdzie mogli rozważyć do 38 745 różnych marek – także tych, których reklamy widzieli w TV.
Źródło: ThinkTV, Media Attributes That Matter: The unique attributes of video advertising and how they impact brand growth, sierpień 2017.
Data publikacji: 29.09.2017 r.