Przyjemność z oglądania wydarzeń sportowych czerpie 41 % osób. A jak wygląda profil demograficzny zwolennika sportu? Odpowiedzią na to pytanie jest badanie przeprowadzone przez agencję Ampere Analysis.
W badaniu, na którego podstawie powstał raport „Sports TV Rights – Demand and Demographics”, wzięło udział 28 tysięcy respondentów z 14 krajów – Australii, Brazylii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA.
Badani, którzy przyznali, że oglądanie sportu w telewizji przynosi im radość zwykle są mężczyznami (65,4%) i reprezentują grupy wiekowe 45-54 (24,2%) i 35-44 (23,6%). Najczęściej są to również osoby zatrudnione na pełen etat (55,9%).
Największą popularnością wśród zwolenników sportu cieszy się piłka nożna – Liga Mistrzów UEFA jest najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym, wskazywana przez 19,2% respondentów. Radość kibicom przynoszą również igrzyska olimpijskie, plasujące się na poziomie 15%.
Mieszkańcy południowych krajów Europy – Włosi i Hiszpanie – oraz Brazylijczycy i Turcy należą do grupy osób najbardziej skłonnych zapłacić za możliwość dostępu do płatnych treści telewizyjnych, aby w pełni doświadczyć sportowych emocji. Co ciekawe, najczęściej wskazywane rozgrywki to narodowe ligi piłki nożnej. Prawie jedna czwarta (24,3%) badanych mieszkańców Włoch byłaby w stanie wydać pieniądze na najwyższą włoską ligę piłki nożnej – Serie A. Z kolei 23,9% Hiszpanów jest skłonne zapłacić za możliwość kibicowania piłkarzom hiszpańskiej ligi.
Chęć przeznaczenia części domowego budżetu na kibicowanie podczas zawodów sportowych oznacza także korzystanie przez zwolenników sportowych emocji z płatnych kanałów telewizyjnych dla jak najlepszego dostępu do emitowanych wydarzeń.
Źródło:
Raport „Sports TV Rights – Demand and Demographics”, Ampere Analysis, 08.01.2018
Data publikacji: 31.08.2018 r.