wpisz szukaną frazę
Szukaj

Miara jakości kontaktu z reklamą #opiniejuroraeffie cz. 3/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards
o opinię nt. miary jakości kontaktu z reklamą, która jest wg nich kluczowa w ocenie efektywności komunikacji marek.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Conversion rate to miara jakości kontaktu z reklamą, która wg blisko połowy jurorów Effie Awards jest kluczowa
w ocenie efektywności komunikacji marki. Viewability zostało wskazane przez 21% jurorów. Na trzecim miejscu
w zestawieniu uplasowało się interaction rate z 15% wskazań jurorów.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

O czym marzą marketerki i marketerzy? By ktoś potwierdził, że to, co robią, działa. Wszyscy managerowie
w marketingu zmagają się z koniecznością udowadniania, że ich działania są efektywne, a wydatkowany budżet
to dobra inwestycja. W takich warunkach nie dziwi częste wskazywanie miary takiej jak conversion rate jako kluczowej w ocenie efektywności komunikacji marki. Kuszące jest opieranie się na prostej i dobrze zmierzonej relacji reklama – natychmiastowy skutek. Doskonale czułem to, zarządzając marką Decathlon, gdzie optymalizując kampanię wizerunkową, z zazdrością spoglądaliśmy na kolegów zarządzających naszym e-commerce i mogących precyzyjnie rozliczyć się z każdej zainwestowanej złotówki.

Intuicja podpowiada, że naprawdę często stawiamy sobie jednak cele świadomościowe czy zasięgowe, i w tym kontekście ciekawe są wyniki wskazujące dużo rzadziej na viewability jako wskaźnik efektywności komunikacji. Tutaj obawiam się, że jest to wyraz kryzysu zaufania reklamodawców wobec wydawców. A szkoda, ponieważ w czasach, gdy o uwagę konsumenta coraz ciężej, bardzo pożądana jest wiarygodna miara rzeczywistej widoczności komunikacji.

Share

Podobne artykuły