wpisz szukaną frazę
Szukaj

Rola tv & digital we współczesnym ekosystemie mediów #opiniejuroraeffie cz. 10/2022

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards Poland, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, powołało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy dziesiątą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na roli tv & digital we współcześnie zmieniającym się ekosystemie mediów, z perspektywy celów komunikacji marek. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącego jednej z grup jurorskich Jacka Bielarza, Marketing Director Food, Grupa Maspex.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

96% jurorów uważa, że „digital adresuje potrzebę precyzji targetowania i elastyczności komunikacji”. Jednocześnie ta sama liczba, 96% jurorów Effie Awards, zgadza się ze stwierdzeniem, że „digitalizacja tv daje nowe perspektywy rozwoju tego medium”. Warto również zwrócić uwagę, że aż 90% jurorów potwierdza, że wg nich „tv i digital pełnią rolę komplementarne”. (54% zdecydowanie się zgadza / 36% raczej się zgadza z tym stwierdzeniem).

Rola tv & digital we współczesnym ekosystemie mediów

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Statystyki mają to do siebie, że są trudne do jednoznacznej interpretacji, bo – jak to mówią mediowcy – „to zależy”: od produktu, grupy docelowej, celów kampanii, fazy rozwoju produktu itd. Na przykład Boomersi spędzają wciąż relatywnie więcej czasu przed tv, a generacja Alfa niemal 3 razy więcej od nich konsumuje digital. To, co można powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, to fakt, że nie ma w dzisiejszych czasach opcji, że jedno medium zastępuje drugie. Zarówno trwające od dekady katastroficzne stwierdzenia, że tv umiera są nietrafione, jak i te, które mówią, że dziś można w pełni zastąpić tv digitalem. We wszystkich mediach – zarówno starych, jak i nowych – następuje natomiast fragmentaryzacja i pewna redefinicja. Bo jak zakwalifikować program wideo, który oglądam na platformie streamingowej 3 dni po jego emisji, a oglądam go na telefonie, bo drugim okiem z dzieciakiem patrzymy na Twitch’u na jego ulubionego gamera? Uważam, że zamiast myśleć stricte mediami i dostępnymi slotami, warto w planowaniu mediów rozważać strategie oparte o zachowania konsumenta. Liczba nowych platform SoMe (jak choćby Twitch czy Discord), streamingowych (jak niedawny launch Disney Plus), zmiany w słuchaniu muzyki z radia na np. Spotify czy multiscreening zmuszają nas marketingowców do głębszego profilowania konsumentów i dopasowywania tego samego przekazu do tego, jak angażują się w dane medium, które kanały wybierają i na jakim urządzeniu je oglądają oraz jak finalnie podejmują decyzje zakupowe.

 

Share

Podobne artykuły