Zgodnie z obserwowanym od kilku lat trendem, coraz więcej osób oglądających telewizję korzysta z drugiego ekranu.
Według szacowań eMarketera 185,8 miliona Amerykanów będzie w tym roku przeglądać Internet na drugim ekranie, jednocześnie oglądając telewizję (wzrost o 4,5% od 2017). Liczba osób multiscreenujących rośnie, chociaż wolniej niż w ubiegłych latach.
Jak wynika z najnowszego raportu YuMe i Nielsena pt. „Connected TV Fast Forward” opublikowanego 8 stycznia 2018, wybór drugiego urządzenia jest różny w zależności od pokolenia. Najbardziej multiscreenująca grupa, czyli Millenialsi (20-36 lat) najczęściej wybierają telefon lub ekran komputera (68%).
Wśród Pokolenia X i Baby boomers smartfon jako drugie urządzenie nie jest aż tak powszechny. Tylko 52% przedstawicieli Pokolenia X i 39% osób z generacji Baby boomers korzysta z telefonu w trakcie oglądania telewizji. W obu grupach komputer/ laptop pozostaje najczęściej używanym drugim ekranem. We wszystkich badanych przedziałach wiekowych tablet cieszy się podobną popularnością – na poziomie 25%.
Portal eMarketer przewiduje jednak, że w 2018 to smartfony staną się preferowanym second-screenem podczas oglądania telewizji, wyprzedzając komputery.
Źródło:
https://www.emarketer.com/content/millennials-favor-smartphones-for-second-screening?ecid=NL1002
Data publikacji: 26.01.2018 r.