Mimo że z serwisów SVOD korzysta w Japonii coraz więcej osób, to tradycyjni dostawcy i darmowe platformy wideo dominują na rynku.
Operator telefonii komórkowej NTT DoCoMo przeprowadził w sierpniu 2017 wśród japońskich internautów badanie, z którego wynika, że 73% respondentów ogląda telewizję od bezpłatnych nadawców okazjonalnie lub codziennie. Z kolei 67% ogląda wybrany rodzaj platformy darmowego wideo na żądanie. Tylko 14% korzysta z płatnego serwisu VOD.
Z badania wynika, że czas konsumpcji we wszystkich segmentach wiekowych w grupie 10 do 60 lat jest mniej więcej taki sam. Jako że wśród bezpłatnych kanałów w japońskiej telewizji znajduje się obecnie 6 stacji (Fuji TV, Nippon TV, TBS, TV Tokyo, TV Asahi oraz NHK), zdecydowana większość Japończyków ogląda tę samą treść.
Co więcej, agencja badawcza Nakono podaje, że telewizor można znaleźć w 99,5% japońskich gospodarstw domowych. Według prognozy Nakono, w 2025 roku średnia liczba przypadających na dom telewizorów wyniesie 2,32.
Źródła:
https://www.emarketer.com/Article/Traditional-TV-Still-Rules-Video-Japan/1016640
https:/blog.gaijinpot.com/is-japanese-television-a-tool-for-establishing-social-order
https://fusion.nakono.com/data/tv-sets-average-number-of-television-sets-per-tv-household-japan-annual
Data publikacji: 15.12.2017 r.