Europejski spot marki Amazon z Alexą ujawnia zaletę asystenta głosowego.
Subtelny zwrot akcji w reklamie stworzonej przez agencję Joint London nadaje nowy wymiar bycia asystentem. Alexa może bowiem pomóc osobom niewidomym lub niedowidzącym.
Reklama pt. „Poranne Rytuały” została stworzona tak, aby przypomnieć, że Alexa może pomóc nawet w najprostszych zadaniach, takich jak informowanie o pogodzie czy godzinie. A te z pozoru prozaiczne czynności nabierają większej wagi w kontekście historii bohaterki. Sytuacja staje się jasna, gdy w subtelny sposób przedstawiona jest niepełnosprawność dziewczyny. Młoda kobieta wychodzi z domu, zakłada ciemne okulary i zabiera ze sobą psa-przewodnika.
Kampania powstała przy współpracy z organizacją charytatywną RNIB wspierającą osoby niewidome. Wspólne działania obejmowały szkolenia dla pracowników RNIB na temat najnowszych urządzeń Amazon i funkcji Alexy, które mogą przynieść korzyści osobom z niepełnosprawnościami wzrokowymi.
Data publikacji: 13.09.2019 r.