Jak zbudować relacje między widzami a sponsorowaną marką
Innowacyjne badanie:„Get with the Programmes”, zrealizowane przez firmy: House 51 i YouGov, na zlecenie Thinkbox’a, prezentuje różne aspekty wpływu sponsoringu telewizyjnego na marki w Wielkiej Brytanii.
Główne wnioski z raportu:
O badaniu:
Celem badania było zrozumienie, jak działa sponsoring programów telewizyjnych – zarówno na poziomie domyślnym, jak i ukrytym. Ważne w metodologii było oddzielenie wpływu sponsoringu wśród widzów od osób, które nie oglądały sponsorowanych programów.
Pracownicy firmy badawczej „House 51” dokonali tego poprzez: kombinację 12 mobilnych etnografii i 6 wywiadów pogłębionych. Dodatkowo przeprowadzili ankietę ilościową dla 8 różnych kampanii sponsoringowych, za każdym razem badając 150 widzów i 150 osób nieoglądających badanego sponsoringu programu.
Słowo klucz –„dopasowanie”
Kreacja sponsorska powinna być zarówno dobrze dopasowana do treści programu, jak i innych form reklamowych marki. Spójna linia kreatywna plansz sponsorskich ze spotami TV pozytywnie wpływa na budowanie skojarzeń z marką.
Dobre dopasowanie sponsoringu do programu i spójna kreacja z kampanią TV, zapewnia wyższy poziom rozważania zakupu marki wśród widzów.
Kreacja sponsorska dobrze dopasowana do potrzeb widzów buduje emocjonalną więź z marką, która wpływa na motywację do zakupu.
Data publikacji: 18.08.2017 r.