wpisz szukaną frazę
Szukaj

Ile reklam to za dużo? Jak zaplanować efektywną ilość reklam

W dobie wielokanałowego planowania mediów, krótszych okresów uwagi konsumentów i unikania reklam, marketerzy muszą intensywnie myśleć o kwestii częstotliwości przy projektowaniu strategii medialnych.

Znalezienie odpowiedniej częstotliwości w celu osiągnięcia optymalnego zasięgu nie jest łatwe. Sztuką jest znalezienie „złotego środka”. Zbyt mało, a kampania może nie mieć wpływu, zbyt wiele, a reklamodawcy prawdopodobnie marnują pieniądze. Bombardowanie reklamami jest głównym powodem nieufności konsumentów
i prowadzi do unikania i blokowania reklam. I chociaż prawdą jest, że nawet idealny harmonogram reklam nie sprawi, że nieefektywna reklama będzie skuteczna, prawdą jest również to, że dobry harmonogram może poprawić zwrot inwestycji z kampanii. Kontrola wskaźników takich jak: częstotliwości ekspozycji, upływ czasu między ekspozycjami i zużycie komunikatu na różnych platformach, daje większą szansę na osiągnięcie optymalnej częstotliwości skutecznego dotarcia do targetu.

Związek pomiędzy liczbą ekspozycji reklamy-a intencją zakupową konsumentów


Rady dla marketerów:

 

Źródło: WARC, „Frequency: How much is too much?”, UK, marzec 2019

 

Share

Podobne artykuły