Różnorodność treści telewizyjnych to nie tylko rodzaj i tematyka programów, to również wyszukany dobór twórców, producentów, aktorów, poruszanych wątków, lokalizacji, aby każdy widz mógł znaleźć w treści coś odpowiadającego jego obrazowi świata. Ma to również swoje odzwierciedlenie w produkowanych reklamach telewizyjnych.
Widzowie są coraz bardziej uwrażliwieni na temat stereotypów prezentowanych w reklamach. Drażniące mogą być obrazy przedstawiające kobiety – wyłącznie dbające o dom i odnoszących sukcesy zawodowe – mężczyzn. Firmy, które dbają o równoprawne przedstawianie płci w swoich reklamach, zyskują. Firmy, wykorzystujące przekazy reklamowe zrównoważone pod względem płci, zyskują na wartości marki. Jednak tylko jedna na trzy, komunikuje tę równowagę płci.
Niedawno opublikowany raport z badania „Diversity in advertising in UK”, Adobe Digital Insights ujawnia, że klienci są bardziej skłonni zaufać marce, która wykazuje większą różnorodność w swoich reklamach. Wiele osób w Wielkiej Brytanii (65%) uważa różnorodność w reklamie za istotną. Znacząca liczba (26%) stwierdziła, że jest bardziej skłonna kupować produkty od marek prezentujących różnorodne płcie, rasy oraz orientacje w reklamach, a liczba ta wzrasta do 40% w przypadku respondentów środowiska LGBTQ+.
By tworzyć zróżnicowane reklamy czy treści telewizyjne, warto aby zespoły kreatywne również charakteryzowały się różnorodnością. Produkcje posiadające w zespole ludzi o różnych narodowościach, płciach, wyglądzie i orientacjach seksualnych, którzy mają za sobą ciekawe historie życiowe, mogą tworzyć kontent uniwersalny dla widzów, bez ograniczeń i tradycyjnych stereotypów. Historie bliskie widzom, uwiarygodniają telewizję i przyciągają przed ekrany osoby o podobnych doświadczeniach, czyniąc z nich wiernych odbiorców, a w przypadku reklam – lojalnych klientów.
Źródło:
„What diversity means to consumers around the world– and where brands fit in”, WARC, lipiec 2019
https://www.fastcompany.com/90407174/diversity-advertising-good-brands-bottom-line, 3.11.2019
„Diversity in advertising in UK”, Adobe Digital Insights, UK, czerwiec, 2019
Data publikacji: 20.11.2019 r