Ikea przygotowała sequel znanej reklamy sprzed 16 lat, nadając jej nowy charakter. Słynna lampka dostaje drugie życie.
W reklamie Ikei, którą w 2002 roku wyreżyserował Spike Jonze (spot został nagrodzony Grand Prix w Cannes), obserwowaliśmy działania kobiety, która zdecydowała się pozbyć swojej lampy i zostawiła ją na ulicy obok śmietnika. W finałowej scenie pojawia się szwedzki aktor, który bez ogródek mówi, że rzeczy nie mają uczuć i nie warto ich żałować, dużo lepiej jest kupić nowe.
Nowy spot stworzony przez agencję Rethink Canada zaczyna się w momencie, kiedy stary się skończył – porzucona lampa czeka na śmieciarkę. W międzyczasie zostaje uratowana przez małą dziewczynkę, która zabiera ją do domu i nadaje jej drugie życie. Lampa dostaje nową żarówkę i staje się integralną częścią gier i zabaw. I znowu pojawia się ten sam aktor, który tym razem mówi: „wielu z was jest szczęśliwych, że tej lampie się udało i to jest niesamowite! Nadawanie rzeczom drugiego życia jest znacznie lepsze.” To zaakcentowanie wartości, w jakiej wierzy Ikea – ochrona środowiska i myślenie eko wpisuje się w filozofię marki.
Data publikacji: 28.09.2018 r.