Jak stworzyć skuteczną kampanię społeczną na Dzień Matki? - case study - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak stworzyć skuteczną kampanię społeczną na Dzień Matki? – case study

Największa instytucja finansowa w Wielkiej Brytanii, Nationwide, we współpracy z agencjami VCCP oraz MEC stworzyła poetycką kampanię społeczną  na Dzień Matki. Oparta na komunikacji z konsumentami reklama zdobyła w 2017 roku nagrodę Marketing New Thinking Awards w kategorii Social Storytelling.

case study_wyzwanie

Zwrócenie uwagi na sentymentalną stronę Dnia Matki i zbudowanie pozytywnych emocji przez stworzenie społecznej kampanii, która wyróżni się autentycznością.

case study_insight

Relacje z matkami i sam temat Dnia Matki jest w reklamach przedstawiany w sztampowy sposób – często opiera się na stereotypach. W mediach potrzebny jest autentyczny głos konsumentów, który pokaże jak miłość dziecka do mamy i mamy do dziecka wygląda naprawdę.

case study_rozwiazanie

Poprzez hashtag #GotThisFromMum internauci mogli w łatwy sposób podzielić się z innymi na Facebooku i Twitterze tym, jak wdali się w swoją mamę – jakie wartości czy zabawne nawyki zostały po nich odziedziczone. Zebrane w ten sposób historie zostały zamienione w poezję i odesłane do autorów wybranych postów jako prezent dla ich mam. Z kilku wybranych wierszy powstały krótkie filmy, w których poeci recytują stworzone dzieła.

Następnie kampania przeniosła się do telewizji w postaci wyjątkowej reklamy ukazującej reakcję mamy jednego z internautów na personalny wiersz. Podobnie jak w innych kampaniach społecznych Nationwide, wydarzenia przedstawione w reklamie nie były planowane – zyskuje dzięki temu na autentyczności i naturalności. Reklama powstała w mniej niż 24 godziny i została nagrana w Belfaście.

Kampanię napędziło połączenie wysokiego zaangażowania użytkowników mediów społecznościowych z szerokim zasięgiem telewizji.

case study_dodatkowe(1)

Reklama na Dzień Matki była częścią większej kampanii społecznej pod nazwą „Voices, Nationwide”, skupiającej się na prawdziwych odczuciach konsumentów i ważnych dla nich tematach.

case study_efekty mediowe

Kampania okazała się najbardziej udaną komunikacją Nationwide w historii.

 

 

 

 

 

 

Źródło:

www.campaignlive.co.uk/article/nationwide-created-its-successful-ever-social-campaign/1464077, 15.05.2018

www.vccp.com/campaign/gotthisfrommum/, 17.05.2018

Data publikacji: 25.05.2018 r.

Share

Podobne artykuły