52. finał ligi NFL, czyli Super Bowl 2018 już za nami. Przyszedł czas na podsumowania i wyniki. Według danych Kantar Media tegoroczny mecz wygenerował przychody z reklam na poziomie ponad 500 milionów dolarów.
Czas przeznaczony na spoty reklamowe wyniósł w tym roku 49 minut i 35 sekund, stanowiąc 22% całości wydarzenia. Wyemitowano łącznie 62 spoty promujące 45 różnych firm.
Największy budżet na reklamę przeznaczyły spółki Anheuser-Busch InBev oraz Fiat Chrysler Automotive. Każda z nich wykupiła 4 minuty czasu antenowego. Toyota Motor emitowała swoje spoty przez łącznie 3 minuty, a Amazon miał do dyspozycji 2 minuty i 30 sekund.
To właśnie producenci samochodów byli dominującą kategorią wśród reklamodawców. 11 spotów tej branży zajęło łącznie 9 minut podczas breaków reklamowych. Producenci piwa, przemysł filmowy oraz marki telekomunikacyjne komunikowali się podczas Super Bowl równie intensywnie, emitując odpowiednio 6,5 i 4 reklamy.
Wśród reklamodawców pojawili się też ci, których spoty podczas wydarzenia nadawane były po raz pierwszy: firma podróżnicza Australia Tourism, nowa platforma społecznościowa Blacture.com, wydawca gier mobilnych Giant Bomb oraz producent słuchawek Monster.
Co ciekawe, spora część spotów pojawiła się w dłuższej formie. Spośród 62 reklam, 19 trwało minutę lub dłużej.
Źródło:
www.warc.com/newsandopinion/news/414m_spent_on_super_bowl_lii/39992, 06.02.2018
Data publikacji: 26.03.2018r.