wpisz szukaną frazę
Szukaj

Telewizja w cyfrowej rewolucji na rynku treści wideo

Na jakich ekranach Polacy oglądają różne rodzaje materiałów wideo?

W kategorii programów takich jak: wiadomości,  filmy,  czy seriale, zdecydowana większość odbiorców wybiera telewizję.

 

Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie PWC, rodzaj oglądanych treści wideo w znacznym stopniu zależy od rodzaju urządzenia. Krótkie treści wideo (poniżej 5 minut), oglądamy częściej na komputerze lub telefonie. Telewizja wygrywa w kontekście dłuższych i jakościowych formatów.

 

wykresy_170420-04

 

Coraz więcej Polaków ogląda treści telewizyjne na urządzeniach mobilnych. Jak wynika z raportu PWC, ponad 38% Polaków, kilka razy w tygodniu ogląda treści telewizyjne na smartphonie lub tablecie. Co piąty respondent korzysta raz dziennie z oglądania ulubionych programów na urządzeniach mobilnych.

 

wykresy_170420-05

 

Ciekawostką jest, że 9% respondentów kupuje towary związane z oglądanymi programami lub występującymi w nich postaciami. Ta ostatnia grupa jest szczególnie warta uwagi dla reklamodawców. Co więcej, może wskazywać przyszły kierunek rozwoju nowych usług dla nadawców telewizyjnych.

 

W raporcie PwC:  „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”, podkreślono że być może już dziś warto poddać analizie zasadność rozbudowy infrastruktury potrzebnej do prowadzenia sprzedaży równolegle z emisją wybranych programów. To nowy kierunek w cyfrowej ewolucji.

 

Źródło: Badanie konsumentów w Polsce na zlecenie PwC, grudzień 2016r.

 

Share

Podobne artykuły