Na jakich ekranach Polacy oglądają różne rodzaje materiałów wideo?
W kategorii programów takich jak: wiadomości, filmy, czy seriale, zdecydowana większość odbiorców wybiera telewizję.
Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie PWC, rodzaj oglądanych treści wideo w znacznym stopniu zależy od rodzaju urządzenia. Krótkie treści wideo (poniżej 5 minut), oglądamy częściej na komputerze lub telefonie. Telewizja wygrywa w kontekście dłuższych i jakościowych formatów.
Coraz więcej Polaków ogląda treści telewizyjne na urządzeniach mobilnych. Jak wynika z raportu PWC, ponad 38% Polaków, kilka razy w tygodniu ogląda treści telewizyjne na smartphonie lub tablecie. Co piąty respondent korzysta raz dziennie z oglądania ulubionych programów na urządzeniach mobilnych.
Ciekawostką jest, że 9% respondentów kupuje towary związane z oglądanymi programami lub występującymi w nich postaciami. Ta ostatnia grupa jest szczególnie warta uwagi dla reklamodawców. Co więcej, może wskazywać przyszły kierunek rozwoju nowych usług dla nadawców telewizyjnych.
W raporcie PwC: „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”, podkreślono że być może już dziś warto poddać analizie zasadność rozbudowy infrastruktury potrzebnej do prowadzenia sprzedaży równolegle z emisją wybranych programów. To nowy kierunek w cyfrowej ewolucji.
Źródło: Badanie konsumentów w Polsce na zlecenie PwC, grudzień 2016r.