Telewizyjne treści darmowe vs. płatne. Czyli widzowie, których krajów chętniej płacą za kontent.
Telewizja na żywo i filmy z bezpłatnym dostępem to najpopularniejsza forma konsumpcji telewizji. W międzynarodowym badaniu „Ofcom consumer research” przeanalizowane zostały zwyczaje widzów z dziewięciu rynków. Francja, Hiszpania i Niemcy znalazły się w czołówce krajów z największym odsetkiem osób korzystających z telewizji na żywo i filmów z bezpłatnym dostępem.
Płatne VOD jest najbardziej popularne w Stanach Zjednoczonych (46%), Wielkiej Brytanii (35%) oraz Szwecji (34%). Motywacją do opłacenia kontentu dla większości respondentów jest oglądanie aktualnych filmów i seriali. Większą popularnością cieszą się krajowe produkcje, za które większość ludzi jest skłonna zapłacić.
Źródło: Ofcom consumer research, październik 2016.
Badanie przeprowadzone na respondentach w podziale na kraje: Australia=1007, Francja=1008, Hiszpania=1016, Japonia=1011, Niemcy=1010, Stany Zjednoczone=1016, Szwecja=1000, Wielka Brytania=1000, Włochy=1032.