wpisz szukaną frazę
Szukaj

Treści telewizyjne podążają za widzem

Wyniki niedawnych badań Nielsena potwierdziły, że młodzież też lubi oglądać telewizję linearną – szczególnie programy rozrywkowe – ale często robi to poza własnym domem i w towarzystwie innych.

 

Wyniki badania, przeprowadzonego wśród dorosłych Amerykanów, wyszczególnione w raporcie, pokazują, że średni wiek widza oglądającego tv poza domem wynosił 37 lat, a oglądanie telewizji poza domem wciąga bardziej kobiety: 55% widzów to kobiety, a 45% – mężczyźni. Badanie wskazuje, że oprócz sportu i wiadomości, czyli dotychczas najczęściej oglądanych poza domem treści, programy rozrywkowe stanowią istotny element urozmaicający czas spędzony poza domem. Jest to ważne zjawisko z punktu widzenia reklamodawców, gdyż odbiorcy znajdują się bliżej punktów sprzedaży, dzięki czemu reakcja na obejrzaną reklamę może być natychmiastowa.

 

Najchętniej oglądana rozrywka poza domem

 

Młodsi konsumenci wolą dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Dorośli w wieku 18-24 wskazywali, że oglądają rozrywkę poza domem wraz z prawie czterema innymi osobami. Widzowie, zwłaszcza kobiety, decydują się spędzić czas w domach swoich przyjaciół, gdzie mogą wspólnie oglądać pełnometrażowe filmy, finał sezonu ich ulubionego reality show lub wielką galę rozdania nagród.

 

Miejsca oglądania programów rozrywkowych poza domem

 

Treści telewizji poza domem, zwłaszcza treści rozrywkowe, nie tylko powodują, że publiczność zbiera się i ogląda, ale też  skutecznie wpływają na decyzje zakupowe. Wśród osób dorosłych w wieku 25-34 lat zauważono wysoki poziom bezpośrednich działań między markami i reklamami. Podczas gdy prawie 60% respondentów albo poszukiwało marki, której reklamę widzieli, albo rozmawiało o niej z rodziną lub przyjaciółmi, około 44% zakupiło reklamowany produkt. Młodzież w wieku 18-24 lat zareagowała w podobny sposób, co stanowi ważną wskazówkę dla reklamodawców liczących na nawiązanie relacji z odbiorcami w młodym wieku.

 

Reakcje widzów na reklamy tv oglądane poza domem

 

Źródło:

Nielsen, „Out-of-Home Entertainment Survey”, USA, 2019 r.

 

Data publikacji: 19.07.2019 r.

Share

Podobne artykuły