wpisz szukaną frazę
Szukaj

TV liderem ROI w Australii – jak mądrze inwestować w media

Raport ReThink TV wykazał, że telewizja daje zdecydowanie najlepsze ROI dla marek w kategorii FMCG w Australii. Z łatwością pokonała video, online display, radio, prasę i reklamę zewnętrzną.

W badaniu przedstawiono, że z każdego zainwestowanego dolara, największy zwrot z inwestycji był w telewizji, bo aż 1,74 dolara, z video 72 centów, z reklamy display tylko 41 centów. Co ciekawe 79 centów było z prasy, a 71 centów z radia, natomiast z reklamy zewnętrznej 62 centów. Poniżej badania ROI dla każdego kanału komunikacji.

 

tv_love_wykresy_3-50

 

Reklamodawcy, którzy wydają łącznie ponad 200 milionów dolarów na reklamę rocznie, przekazali agencji badawczej Ebiquity dostęp do surowych danych sprzedaży i kampanii z trzech lat. Udział w badaniu wzięli główni reklamodawcy: Unilever, Pfizer, Lindt, Kimberly-Clark, Goodman Fielder, Sanitarium and McCain.

 

Na podstawie modelowania ekonometrycznego, opublikowano wniosek, że wpływ telewizji utrzymuje się dłużej, w porównaniu do innych typów mediów, co ilustruje wykres poniżej.

 

tv_love_wykresy3-52

 

Dla ważnej i dużej kategorii FMCG są to istotne wnioski, które świadczą o sposobie inwestowania w każde z medium.

 

tv_love_wykresy_3-52

 

Share

Podobne artykuły