Cykliczne badanie z serii „TV Nation” przeprowadzone przez Ipsos Connect i opublikowane przez platformę Thinkbox skupia się na nawykach Brytyjczyków dotyczących konsumpcji telewizji. Analizuje preferencje co do formy oglądanych treści i wykorzystywanych urządzeń. A jak na powyższe tematy wypowiadają się Polacy?
W brytyjskim badaniu z czerwca 2016 roku wzięło udział 795 respondentów powyżej 15 roku życia. Z kolei w polskiej wersji „TV Nation” przeprowadzonej przez Kantar Millward Brown dla TVN Media w grudniu 2017 przebadano 612 osób w wieku 16-64.
Okazuje się, że telewizor to najchętniej używane urządzenie zarówno przez Brytyjczyków, jak i Polaków. O ile w Polsce na drugim miejscu plasuje się laptop, w Wielkiej Brytanii większą popularnością cieszy się tablet. Mimo wykorzystania urządzeń mobilnych, prawie 1/3 Brytyjczyków korzysta z nich tylko jeśli nie ma dostępu do telewizora. Takie nastawienie staje się coraz powszechniejsze (w 2013 twierdziło tak 16% badanych). Przyznaje się do tego również co piąty Polak.
Co ciekawe, znaczenie telewizji linearnej wzrasta – w tej kwestii widzowie w Polsce i Wielkiej Brytanii są zgodni. Badani cenią sobie urok wydarzeń oglądanych na żywo czy możliwość doświadczenia telewizyjnej premiery nowego odcinka ulubionego programu.
Źródło:
„TV Nation”, Kantar Millward Brown na zlecenie TVN Media, grudzień 2017, badanie zrealizowane metodą CAPI, N=612.
„TV/ Ad Nation”, Thinkbox, 2016.
Data publikacji: 14.09.2018 r.