wpisz szukaną frazę
Szukaj

5 cech dobrych reklam

Są takie reklamy, które na długo zapadają w pamięć. Są takie, które częściej działają na nerwy niż generują sprzedaż. Lub takie, które są przykładem dobrych praktyk, analizowanych na zajęciach w szkołach filmowych czy biznesowych. Co warto wiedzieć o kreacji dobrej reklamy? I czemu kurczak czasem może pomóc?

1. Angażuje emocje. Świąteczna reklama Edeki chwyta za serce, sprawia, że wzruszamy się na początku, ale po obejrzeniu całości – pozostaje jedynie pozytywne wspomnienie.


2. Jest inteligenta. Mercedes brawurowo pokazał jak robić inteligentne reklamy, w których nawet raz nie wspomina się o produkcie. Takie reklamy, jeśli zostaną dopasowane do filozofii i celów marki, długo zostają w pamięci. Rezygnuje się tu z bezpośredniej reklamy i przedstawienia samego aktu dobrego wyboru i zakupu produktu. Często ucieka się do metafor i legend, które w jakiś sposób odwołują się do marki lub produktu.




 3. Zapada w pamięć. Porównanie walki o przetrwanie i próby ucieczki z zagrożonych terenów do misji na Marsa? To całkiem ryzykowne, aby decydować się na reklamę, która w jakikolwiek sposób może być prowokująca, bardzo śmiała lub wręcz rażąca. To jednak właśnie o tych spotach będzie się długo mówiło!



4. Ma jasno określoną grupę docelową. Nie zawsze jest możliwe zaadresowanie reklamy do konkretnej grupy, istotne jednak aby zawęzić grupę docelową, np. ze względu na wiek. Właśnie tak zrobił Microsoft – każdy, kogo dzieciństwo przypada na „obciachowe” lata 90., od razu zwróci uwagę, skojarzy sygnały i zareaguje emocjonalnie na przekaz.


5. Jest skuteczna – wpływa na sprzedaż. To ważne, aby dobrze umiejscowić i wystartować z reklamą. Jej promocja ma olbrzymie znaczenie! Reklama telewizyjna, mimo że zaprojektowana z myślą o konkretnym medium. powinna żyć własnym życiem w mediach społecznościowych. Reklama wody Evian została wyświetlona na YouTube prawie 85 milionów razy. Jakie treści są obietnicą dobrej sprzedaży? Na pewno dzieci i zwierzęta.


Share

Podobne artykuły