wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Biedronka „Gang Świeżaków” #opiniejuroraeffie

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie siedmiu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2017.

Przedstawiamy case study kampanii Biedronki „Gang Świeżaków ” – laureata w kategorii Retail / Kanały sprzedaży.

 

KATEGORIA:

Retail / Kanały sprzedaży

KLIENT:

Jerónimo Martins Polska

ZGŁASZAJĄCY:

MEC, Duda Polska

OPIS KAMPANII:

Od lat nie było kampanii, która wywołałaby taką reakcję konsumentów. A przecież dotyczyła rekrutacji do programu lojalnościowego. Biedronka dała konsumentom powód, by ten program potraktować inaczej. Tak powstał Gang Świeżaków – platforma komunikacyjna, która zmieniła nudne owoce w drużynę superbohaterów. Gang Świeżaków to nie tylko masowa maskotkowa histeria Polaków, ale też pomoc mamom, by kształtować pozytywne zwyczaje w ich rodzinach.

WYNIKI KAMPANII:

 

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

komentarz jurora_FF_Artboard 2popr3 copy 5(1)

 

Jak zbudować program lojalnościowy w Polsce w kategorii, w której lojalność klienta jest na wagę złota, a wydatki reklamowe konkurencji są dużo wyższe? Laureaci złotego Effie wywołali wojnę na „świeżość”, która spowodowała maskotkową histerię u Polaków. Strategia batalii została oparta na trendzie zdrowego odżywiania i roli świeżych produktów w diecie. Zbudowano lojalność klientów i wzrosła percepcja świeżości produktu. Wizerunek marki zyskał wartościowy wymiar kształtowania dobrych nawyków żywieniowych u dzieci. Gang Świeżaków zadziałał jak prawdziwy gang, któremu nie można było odmówić ani zakupów, ani rejestracji karty lojalnościowej. Efekty? 3,5 mln zarejestrowanych kart, wzrost sprzedaży, intencji zakupowych i percepcji świeżości produktów. Bardzo ambitne cele, zrealizowane ponad zakładane mierniki. Laureaci postawili sobie mocne i dobrze zdefiniowane wyzwanie, efektem jest złota statuetka.

 

Share

Podobne artykuły