Case study Dulco „Przełamujemy tabu” #opiniejuroraeffie 2022 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Dulco „Przełamujemy tabu” #opiniejuroraeffie 2022

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2022.

Jako siódmą przedstawiamy kampanię Dulco „Przełamujemy tabu” – laureata w kategorii Medicines & Supplements.

KATEGORIA:

Medicines & Supplements

KLIENT:

Sanofi CHC

ZGŁASZAJĄCY:

IPG Health Spark Warsaw, PHD Media Direction

OPIS KAMPANII:

Około 7,5 mln Polaków doświadcza zaparć co najmniej raz w miesiącu. Jednocześnie jest to wstydliwy temat, a rozmowa pomaga go oswoić i znaleźć rozwiązanie. Na podstawie naszej strategii „Przełamujemy tabu” zbudowaliśmy odważną komunikację bezpośrednio mówiącą o tym, o czym kategoria od lat milczy. Efekt? Z pozycji nr 2 ze wspomaganą świadomością o ponad połowę mniejszą od wieloletniego lidera kategorii – Xenny – zajęliśmy pozycję lidera rynku i zredukowaliśmy dystans świadomościowy o połowę. Poza tym sprawiliśmy, że Polacy cierpiący na zaparcia odrzucili wstyd i chętniej zaczęli o tym mówić.

WYNIKI KAMPANII:

Z pozycji nr 2 zostaliśmy liderem kategorii! Nasza sprzedaż VAL w 2021 wzrosła o aż +21,6%. Kategoria wzrosła o 7,2%, A sprzedaż VAL głównego konkurenta wzrosła o 3,5%.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII MEDICINES & SUPPLEMENTS:

W tych szacownych murach Teatru Wielkiego nagradzamy dziś kampanię, która obala tabu narosłe wokół … zatwardzenia. Problem dotyczący ponad 7 mln Polek i Polaków został w skuteczny i wdzięczny sposób potraktowany przez autorów kampanii, którzy efektywnie i efektownie wykorzystali najróżniejsze media i – co nieoczywiste w takim temacie – influencerów.

Poza mocnymi efektami marketingowymi i biznesowymi, marketerom udało się również namówić rodaków do podjęcia konwersacji i otwartego mówienia o tym fizjologicznym problemie, przełamując wstyd i skrępowanie. Pomysłowe materiały kreatywne i użyty w nich uroczy język sprawiły, że przy lekturze zgłoszenia mieliśmy przysłowiową kupę śmiechu. A Złote Effie dla tej kampanii to także dowód, że marketing to bardzo humanistyczna dziedzina, a przecież nic, co ludzkie, nie jest nam obce. Brawa dla autorów!

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 10.01.2023 r.

Share

Podobne artykuły