wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study ING „Dorośliście? Dorośliśmy!” #opiniejuroraeffie 2022

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2022.

Jako trzecią przedstawiamy kampanię ING „Dorośliście? Dorośliśmy!” – laureata w kategorii Finanse.

KATEGORIA:

Finanse

KLIENT:

ING Bank Śląski

ZGŁASZAJĄCY:

Brain, Mediahub, GONG, MOSQI.TO

OPIS KAMPANII:

ING chce wzmocnić swoją pozycję wizerunkową i stać się graczem TOP2 wśród nastolatków i ich rodziców, komunikując się w zgodzie z brand equity marki. Startuje jednak z pozycji banku, który nie jest postrzegany jako bank dla nastolatków. Dodatkowo konkuruje z dwoma silnymi graczami na rynku kont dla nastolatków: mBankiem oraz PKO BP. Ideę kampanii bank ING oparł na napięciach wynikających z usamodzielniania się nastolatków. Strategia komunikacji miała dowartościować obie strony – nastolatków i rodziców, i zachęcić je do działania. Dzięki zastosowanym narzędziom i komunikacji, ING uzyskał spektakularne wyniki wizerunkowe i sprzedażowe.

WYNIKI KAMPANII:

Spektakularne wzrosty w atrybutach wizerunkowych ING w TG 13-17 i wśród rodziców sprawiły, że ING stał się graczem TOP2 (prześcignęliśmy jednego z głównych konkurentów).

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII  FINANSE:

W swojej wysoce konkurencyjnej kategorii ta marka zachowuje się jak pierwszy uczeń w klasie: zawsze przygotowana do lekcji i z perfekcyjnie odrobioną pracą domową. W tej kampanii także widzimy wszystkie składowe marketingowego sukcesu: błyskotliwy insight, intrygujący koncept, konsekwencję w doborze touch pointów. Ale oprócz doskonałego warsztatu ta kampania dowodzi czegoś jeszcze: pokazuje, że ta tradycyjna, silna marka potrafi wygrywać w młodszych targetach i dostosować sprawdzoną recepturę do nowych trendów.

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 29.11.2022 r.

 

Share

Podobne artykuły