W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.
Jako trzecie case study przedstawiamy kampanię Huawei „Make it possible” – laureat w kategorii Long Term Marketing Excellence.
KATEGORIA:
Long Term Marketing Excellence
KLIENT:
Huawei
ZGŁASZAJĄCY:
Wavemaker, DDB&tribal, OMD, LH, Digital Resolution
OPIS KAMPANII:
Cel marki, czyli w 3 lata zdobyć 1/5 rynku, w kategorii skoncentrowanej na technologii, przy zakorzenionych stereotypach związanych z jakością chińskich produktów, wydawał się nierealny. Marce brakowało atrybutów emocjonalnych, pozwalających polskim konsumentom na identyfikację z produktem, a w związku z tym wiarygodności. A jednak dokonała niemożliwego – w 3 lata została wiceliderem z 22% udziałem w rynku. Średnio co 5 sprzedawany smartfon to Huawei. Kluczową rolę odegrała komunikacja – marka stała się bliska Polakom bo wiarygodnie odniosła się do ich marzeń i ambicji, personifikując je w bliskiej im postaci Roberta Lewandowskiego.
WYNIKI KAMPANII:
Z nikomu nieznanej chińskiej marki, o trudnej do wymówienia nazwie, stała się drugą najbardziej pożądaną marką smartfonów w Polsce:
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Ogromny, dojrzały rynek. Silna, wyraźna i dobrze doinwestowana konkurencja. Niezbyt duże możliwości konkurowania, jeśli chodzi o przewagi produktowe. No i marka, o śmiesznie brzmiącej nazwie. Ktoś złośliwy mógłby powiedzieć, że to „idealne warunki na launch”. Jest to przykład na to, jak wyciągnąć mało znaną markę z niebytu i wprowadzić ją do pierwszej ligi graczy rynkowych i jest to przykład kompletny. Tak, jak z dobrymi napastnikami na boisku, liczyła się żelazna konsekwencja i skuteczność. Wielkie brawa dla twórców.
Data publikacji: 16.11.2018 r.