W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.
Jako drugie case study przedstawiamy kampanię JBB Bałdyga „Kurpiodobre!” – laureat w kategorii Żywność.
KATEGORIA:
Żywność
KLIENT:
JBB Bałdyga
ZGŁASZAJĄCY:
Saatchi & Saatchi IS, Blue 449
OPIS KAMPANII:
Kampania zmieniła oblicze marki JBB Bałdyga! Postawiono na rodzinę, lokalność, a przede wszystkim – postawiono na Kurpie! Podkreślając to co wyjątkowe w marce JBB została stworzona platforma „Kurpiodobre!”, oryginalnie wpisując się we wschodzące konsumenckie trendy. Oprócz standardowych w kategorii narzędzi mocno postawiono na kanały digital. Dzięki temu w stabilnej kategorii zostały osiągnięte spektakularne wzrosty zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i wszystkie założone wskaźniki wizerunkowe marki, wprowadzając ją na nowe tory na przyszłość!
WYNIKI KAMPANII:
+ 8% wskaźnik – „wędliny tej marki są dobrej jakości” z 28% do 36%
+ 14% wskaźnik – „marka wywodząca się z Kurpii” z 14% do 28%
+ 11% wskaźnik – „marka rodzinna” z 24% do 35%
+ 9,9% wzrost wartościowy sprzedaży w okresie kampanii
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Produkowali, ważyli, liczyli, a sprzedaż osiągnęła spektakularne wyniki w swojej trudnej kategorii, bo w całym świecie nie ma skrupulatniejszego od… Kurpia. Promowali swoją markę, tak uparcie – bo w całym świecie nie ma bardziej upartego niż… Kurp – że osiągnęli doskonałe wskaźniki wizerunkowe, a w swojej komunikacji wykorzystali lokalność i miejsce pochodzenia marki.