Przedstawiamy dziewiątą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, poświęconą start-upom.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Natalii Załęckiej, Dyrektor Zarządzającej Obszarem Marketingu i Digital, Getin Noble Bank.
Automatyzacja procesów została wskazana przez prawie 40% jurorów Effie Awards jako obszar, w którym szczególnie warto interesować się rozwojem start-upów. Najmniej, bo 6% jurorów, uznało, że to aplikacje mobilne są warte wyostrzonej uwagi.
Działania start-upów warto obserwować przede wszystkim w obszarach czy kategoriach, którymi my osobiście zajmujemy się na co dzień. Dlaczego? Filozofia działania większości współczesnych start-upów skupiona jest na podwyższaniu wartości, którą ma otrzymać klient dzięki ich nowej usłudze czy produktowi. Takie podejście samo
w sobie prowadzi do ciągłego myślenia o polepszaniu doświadczenia własnych klientów. Trudno o lepszą inspirację dla naszej pracy.
Jeśli zaś szukamy totalnych nowości, warto spoglądać w stronę kategorii, które jeszcze nie przeszły procesu digitalizacji lub są na jej początku. W tych obszarach start-upy będą w stanie wnieść najwięcej świeżości.
Poza wymienionymi w ankiecie kategoriami ważnym elementem tej układanki są rozwiązania oparte
o analizę danych. Wszyscy już wiemy, że powinniśmy zbierać dane o swoich klientach, ale wciąż jesteśmy na początku drogi w zapanowaniu nad nimi i tworzeniu z nich prawdziwej wartości.