W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie siedmiu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2017.
Przedstawiamy case study kampanii SOS Wioski Dziecięce “Szukamy Mamy 2016” – laureata w kategorii Pro bono.
Pro bono
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
VML Poland
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce to organizacja non-profit, która już od ponad 30 lat zapewnia dom osieroconym i opuszczonym dzieciom oraz pomoc maluchom zagrożonym utratą opieki rodzicielskiej. Celem przeprowadzonej kampanii było dotarcie do nowych opiekunów, którzy z pomocą Stowarzyszenia mogliby stworzyć dom dla dzieci.
Dać lajka, share’ować lub nawet wpłacić pieniądze na konto to najprostsze, co można zrobić. Stosunkowo wiele osób stara się w ten sposób pomagać innym. Czasami jednak oczekiwana pomoc stanowi dużo większe wyzwanie. Może oznaczać konieczność zmierzenia się z ogromną maszyną biurokratyczną, ale też z podjęciem życiowej, odpowiedzialnej decyzji.
Ta kampania bazowała nie tylko na trafnych i angażujących insightach, ale także miała precyzyjnie określone cele, które zrealizowała z nawiązką. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że grupa docelowa po tej kampanii uległa poszerzeniu.
Data publikacji: 01.12.2017 r.