W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.
Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Przedstawiamy dziewiątą część cyklu poświęconą content marketingowi. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzielił przewodniczący jednej z grup jurorskich Filip Fiedorow – dyrektor marketingu IKEA Polska.
WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS
Prawie 90% ankietowanych członków jury Effie Awards zgadza się ze stwierdzeniem, iż „Content marketing to stały element współczesnej strategii komunikacji”. Podczas, gdy 30% uważa, że „content marketing to narzędzie nadużywane we współczesnej komunikacji marketingowej”.
KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH
Jestem po stronie zwolenników tezy, że content marketing to stały element współczesnej strategii komunikacji. Tworzenie angażujących treści oraz szybkie i skuteczne dotarcie z nimi do odbiorców, to jednak zadanie niezwykle wymagające. We współczesnym świecie komunikacji marketingowej walczymy na wielu polach, w których najważniejszym jest uwaga widza i czas, jaki zechce on nam poświęcić. Content marketing wymaga od nas większego wysiłku, gdyż wszystko co nie będzie bliskie i autentyczne oraz, przede wszystkim, użyteczne będzie natychmiast demaskowane.
Pomocne tu może być odpowiedzenie sobie na pytania: czy i co marka ma do opowiedzenia? Czy będzie to interesujące? Co uczyni nasze treści interesującymi i potrzebnymi dla odbiorców? Dobry content marketing powinien zawsze pochodzić z perfekcyjnego połączenia świata marki i świata jej odbiorców. Relacja obu tych światów powinna zarówno napędzać dobry content marketing, jak i być miernikiem stanu tej relacji. Często brak zaangażowania w treści wysyłane przez markę oznaczają wprost brak zaangażowania w samą markę.
Może to dawać ważny sygnał do rozwoju strategii komunikacji. Zdecydowanie jestem zdania: Niech żyje content marketing!