W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.
Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Przedstawiamy szóstą część cyklu poświęconą wyzwaniom komunikacyjnym współczesnego marketera. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards.
Komentarza udzieliła przewodnicząca jednej z grup jurorskich Małgorzata Rokita – Director, Brands Operations Central Europe w Procter & Gamble.
WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS
Wśród słów mających określić największe, zdaniem jurorów Effie, wyzwanie komunikacyjne najczęściej powtarzały się takie hasła jak: zaangażowanie, konsument, atencja, szum komunikacyjny oraz efektywność.
Poniżej mapa określeń wymienianych jako wyzwania komunikacyjne współczesnego marketera.
KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH
Kluczowym wyzwaniem dla każdego marketera jest tworzenie komunikacji, która efektywnie buduje markę, czyli sprawia, że więcej konsumentów markę rozpoznaje, buduje konkretne wyobrażenia i emocje z nią związane, na przykład markę lubi, ufa jej, i co najważniejsze – chce jej używać.
Sadzę, że są potrzebne dwa zasadnicze elementy, aby komunikacja była rzeczywiście skuteczna. Po pierwsze, dobra idea kreatywna – oparta o dogłębne zrozumienie potrzeb konsumenckich i prawdziwy insight – która ma siłę poruszenia emocji: zaciekawia, rozśmiesza, opowiada coś nowego, wzbudza refleksje. Czyli mówiąc krótko – angażuje konsumenta. Po drugie, wybór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji, adekwatnych dla odbiorcy, dla którego komunikat został stworzony, i docierających do konsumenta w odpowiednim miejscu i czasie.
Bo tylko wtedy, kiedy oba te warunki zostaną spełnione, możemy osiągnąć efektywność komunikacji i przebić się przez szum komunikacyjny, czyli skutecznie wpływać na zachowania i wybory konsumentów.