wpisz szukaną frazę
Szukaj

Czego konsumenci oczekują od marek w trudnym czasie?

#ChallengingTime

Czego konsumenci oczekują od marek w trudnym czasie? To podstawowe pytanie, które zadają sobie marketerzy i mediowcy w czasie niepewności. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Kantar na grupie 35 000 konsumentów na całym świecie, obecnie oczekują oni wsparcia od reklamodawców, uważają, że marki powinny być z nimi w codziennym życiu.

Klienci utrzymują, że dobro pracowników powinno być dla firmy priorytetem, a marki mają do odegrania rolę we wspieraniu rządów i społeczeństwa w czasie kryzysu.

Reklamodawcy również reagują dość szybko. Badanie przeprowadzone przez Marketing Week i jego siostrzany tytuł Econsultancy, oparte na 887 odpowiedziach brytyjskich marketerów marki, ujawnia, że 60% marketerów opóźniło lub dokonuje analizy swoich zobowiązań budżetowych.

Reakcje marketerów na wybuch pandemii COVID-19

Co ciekawe, konsumenci oczekują wsparcia od marek – 78% z nich uważa, że marki powinny pomagać w codziennym życiu, a zaledwie 8% konsumentów podkreśla, że marki powinny zaprzestać reklamy z powodu wybuchu pandemii COVID-19. Zdecydowana większość konsumentów nie uważa, że marki muszą zaprzestać reklamy podczas epidemii, choć oczekują, że firmy będą myśleć o swoim wydźwięku komunikacji i będą komunikować istotne wartości. Istnieje jednak wyraźne oczekiwanie co do roli, jaką firmy powinny odegrać w aktualnym czasie.

Oczekiwania konsumentów w stosunku do marek

Konsumenci szukają również wyraźnych dowodów na to, że marki wspierają pracowników, rząd i ich samych. Odpowiedzi te wskazują na to, że społeczeństwa rozumieją trudną sytuację, w jakiej znajduje się wiele firm. Istnieje duża zgodność, co do tego, że marki powinny używać uspokajającego tonu, oferować pozytywną perspektywę i komunikować wartości marki. Ponad 50% ankietowanych uważa, że marki powinny mówić tak, jak zawsze. Tylko 41% jest zdania, że marki powinny unikać żartobliwych tonów. W odpowiedziach respondentów padło kilka przykładów na to, jaki przekaz jest uznawany za aktualnie odpowiedni. Przykładowo komunikacja Ikei podkreślająca znaczenie domu lub przekaz Nike skupiający się wokół potrzeby pozostania w domu są postrzegane jako wsparcie dla organizacji rządowych i zdrowotnych, przy jednoczesnym zachowaniu wierności wartościom marek.

 

Źródła:

Kantar, “Covid-19 Barometer”, global, marzec 2020 r.

Marketing Week, “Majority of marketers delaying campaigns as coronavirus fears escalate”, UK, marzec 2020 r.

 

Data publikacji: 03.04.2020 r.

 

Share

Podobne artykuły