wpisz szukaną frazę
Szukaj

Konsumpcja mediów w trudnych czasach

#ChallengingTime

Gdy konsumenci są zobligowani do pozostawania w domach, ich zużycie mediów wzrasta o prawie 60%, a w niektórych przypadkach nawet więcej, wynika z danych Nielsena.

Według analizy, badającej zachowania Amerykanów w czasie izolacji spowodowanej huraganem Harvey w 2017 roku i gigantycznej zamieci, która spustoszyła Nowy Jork w styczniu 2016 roku, praca w domu może również przyczynić się do zwiększenia oglądalności telewizji. Zdalni pracownicy spędzali średnio 25 godzin i dwie minuty tygodniowo na oglądaniu telewizji linearnej, w porównaniu do 21 godzin i 56 minut tygodniowo, które przeciętny pracownik niezdalny poświęcał na oglądanie telewizji. Pracownicy zdalni spędzali także około pół godziny więcej czasu na swoich tabletach niż pracownicy niezdalni. Tymczasem konsumpcja radia pozostawała w dużej mierze niezmieniona dla pracowników zdalnych i niezdalnych.

W obydwu przypadkach wykorzystanie telewizji gwałtownie wzrosło w okresie kataklizmu. Analiza wykazała, że czas użytkowania telewizji w Houston wzrósł o 56% podczas huraganu Harvey w porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu.

Konsumpcja tv w Houston w czasie Huraganu Harvey

 

Kwarantanna, wywołana epidemią COVID-19, wprowadzona we włoskiej Lombardii (regionie, który odnotował najwięcej przypadków zachorowań) w ostatnim tygodniu lutego 2020 roku, przyczyniła się do wzrostu oglądalności telewizji o 12%. Podobne wyniki prezentuje analiza zachowań mieszkańców Korei Południowej. W okresie największego przyrostu liczby zakażeń koronawirusem odnotowano 17-procentowy wzrost oglądalności telewizji, o około 1,2 miliona widzów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

 

Wzrost oglądalności tv w Korei Południowej

 

Czas wzmożonej konsumpcji mediów to możliwość budowania relacji z konsumentami. Konsumenci izolują się w domach, znudzeni rozglądają się za rozrywkami i sposobami na produktywne spędzanie czasu, a także szukają rzetelnych informacji na temat aktualnych wydarzeń.

 

 

Źródła:

Nielsen, „Staying put: Consumers Forced Indoors During Crisis Spend More Time On Media”, USA, 2020 r.

 

Data publikacji: 30.03.2020 r.

 

 

Share

Podobne artykuły