Sytuacja, w której znaleźliśmy się z uwagi na konieczność pozostania w domu i wykonywania pracy zdalnej, znacząco wpłynęła na zmianę sposobu spędzania czasu.
Jak wynika z badania agencji badawczej GlobalWebIndex, badającej postawy konsumentów na całym świecie, generalnie oglądamy więcej treści (głównie wiadomości, treści na platformach SVOD, telewizji linearnej), ale również z oczywistych względów spędzamy więcej czasu z rodziną.
Oczywiście wiele zależy od rynku i od tego, w jakiej fazie sytuacji kryzysowej znajduje się dany kraj. Na wszystkich rynkach znacząco wzrosło zainteresowanie newsami (67%). W przypadku rozrywkowych treści wideo, w ujęciu globalnym, respondenci deklarują częstsze oglądanie treści na serwisach SVOD (53%), telewizja linearna jest wymieniana na piątym miejscu (45%).
Źródło:
GWI coronavirus findings March 2020 – Multi-Market data (Release 3), www.globalwebindex.com
Data publikacji: 03.04.2020 r.