Sprzedaż bezpośrednia (D2C) stała się popularnym wyborem konsumentów, aby zdobyć niezbędne produkty. W rezultacie coraz więcej firm przenosi swoje działy handlowe na strony internetowe, w odpowiedzi na to, że konsumenci częściej korzystają z zamówień online po wybuchu pandemii koronawirusa.
Raport amerykańskiej firmy NetBase Quid „Innovative ways brands are meeting consumer demand COVID-19 Report” opisuje innowacyjne sposoby rozwoju orientacji marek, które chcą dostosować się do zmienionego środowiska. Analiza pokazuje, jak szybko reagujące firmy wykorzystują szansę i zmieniają strategię sprzedaży, aby zmaksymalizować swoją obecność oraz wzmocnić relacje z konsumentami. Powszechnie przemawiająca do konsumenta generacji Millenialsów sprzedaż D2C nie jest nową koncepcją. Sprzedaż D2C jest nowoczesną wersją handlu w bardziej osobistym wymiarze. To podejście jest obecnie często oczekiwane przez konsumentów.
Wydarzenia ostatnich miesięcy silnie wpłynęły na zachowania zakupowe konsumentów w Stanach Zjednoczonych. Ankieta przeprowadzona przez Business Insider wskazała na rosnącą popularność kupowania produktów spożywczych przez Internet.
Źródło:
Estymacje Business Insider Intelligence, dane „Coronavirus Consumer Survey”, USA, kwiecień 2020 r.
Netbase Quid „Innovative ways brands are meeting consumer demand COVID-19 Report”
Data publikacji: 17.07.2020 r.