„Które połączenie mediów jest bardziej efektywne: telewizja i VOD czy telewizja i Youtube?” takie pytanie zadali sobie badacze z agencji MarketingScan, którzy na zlecenie Francuskiej stacji TF1 przeanalizowali wpływ mixu różnych mediów na sprzedaż marki.
Na przykładzie firmy Savencia, drugiego największego producenta sera we Francji, zbadano efektywność trzech pakietów mediowych w grupie docelowej kobiet 35-39. Punktem wyjściowym był ten sam budżet w trzech różnych regionach geograficznych.
Wnioski z badania:
TF1 Publicité przypisuje takie rezultaty kilku czynnikom. Najczęściej odtwarzanym kontentem na YouTubie jest muzyka – i aż jedna trzecia użytkowników nie patrzy wtedy na ekran. Reklam nie wyróżniała strona dźwiękowa, więc efekt dodania YouTube’a do kampanii był znikomy. Kolejny powód to fakt, że szerokie targetowanie VOD, poszerzyło grono odbiorców reklamy w przeciwieństwie do celowania w jak najbardziej dopasowaną grupę na YouTubie.
Źródło: http://www.egta.com/egta_bites/egta_bites_189_06102017/index.html#.WdyPoenVx5I.twitter
Data publikacji: 30.10.2017 r.