Channel 4 – case study
Badania Channel 4 dowodzą, że komercyjny nadawca VoD zapewnia reklamodawcom znacznie wyższe poziomy wskaźników takich jak: efektywność kosztowa, zaangażowanie, zakończone obejrzenia i czas oglądania, niż reklamy video w YouTube i Facebooku.
W metodologii uwzględniono ilościowe testy w grupie 1000 respondentów.
Firma COG Research przeprowadziła badania domowe w TG: 16-44 użytkowników VoD z geograficznie zróżnicowanych regionów w Wielkiej Brytanii.
Dr Amanda Ellison z Uniwersytetu w Durham przeanalizowała ponad 100 godzin materiałów z danych Galvanic Skin Response, które pomogły w określeniu reakcji skóry na to, co działo się na ekranie.
Część badanych była też śledzona na swoich laptopach / komputerach, za pomocą oprogramowania do przechwytywania obrazu firmy Camtasia. Ponadto wykorzystywano Lookback.IO do przechwytywania mobilnej aktywności ekranu.
Projekt badawczy zrealizowano z neurobiolog dr Amandą Ellison i połączono z wynikami uzyskanymi z kampanii marketingowych Channel 4, co pokazało:
Poziom skupienia uwagi:
Ukończone wyświetlenia reklam video:
Efektywność kosztowa:
Żródło: “C4 calls on advertisers to challenge value of social video ad spend”, informacja prasowa z dnia 21 marca 2017 roku.