Przyjrzyjmy się 5 faktom, które potwierdzają skuteczność sponsoringu. Sponsoring wpływa na opinię o marce – 54% osób, które pamiętały plansze sponsorskie twierdzi, że w jego wyniku jest bardziej skłonnych do zakupu widzianego produktu a ponadto 56% ma lepszą opinię o marce.
Channel 4 przedstawił wyniki badań 107 przypadków sponsoringu emitowanego na własnej antenie w zakresie flagowych marek i pasm programowych emitowanych na rynku brytyjskim, w ramach, których przeprowadzono rozmowy z ponad 80 000 widzów w ciągu ostatnich pięciu lat. Oddziaływanie sponsoringu ma znaczny wpływ na reklamowaną markę.
Obszerna analiza efektów sponsoringu, w połączeniu z innowacyjnymi badaniami Differentology, pozwoliła na odkrycie następujących faktów:
Źródło:
Raport z badania Channel 4 „Sponsorship rocks”, maj 2020 r., Wielka Brytania
Data publikacji: 30.05.2021 r.