Kampania laptopa HP na Hulu przyniosła znaczące wzrosty we wszystkich testowanych wskaźnikach i wzmocniła wizerunek marki innowacyjnej w umysłach konsumentów. Firma wykorzystała nowatorski produkt reklamowy, dając widzom kontrolę nad tym, która reklama zostanie im wyświetlona przed obejrzeniem odcinka programu.
Wizją HP, jako jednej z wiodących firm technologicznych na świecie, jest tworzenie technologii, która sprawia, że życie staje się lepsze dla każdego i wszędzie. Ta idea motywuje i inspiruje. To powód, dla którego robią to, co robią, tworzą to, co tworzą i dlaczego wymyślają na nowo, aby ostatecznie zaprojektować doświadczenia, które zadziwiają. Wyzwaniem było skrócenie ścieżki zakupowej, dotarcie do przedstawicieli Pokolenia Z i zbudowanie wizerunku marki HP jako inwestującej w innowacje, przez wykorzystanie pionierskiego produktu reklamowego.
W HP innowacje są podstawą działania, również komunikacja reklamowa musi być innowacyjna. Nawiązano współpracę z Hulu. Cel kampanii był prosty: dotrzeć do młodszej publiczności Hulu, dostosować się do treści premium oraz wykorzystać najnowocześniejszą technologię, która przenika ducha marki.
Zaangażowanie w technologię i ogólna zgodność podstawowych wartości jest tym, co przyciągnęło HP do Hulu. Markę urzekła bogata oferta treści premium, innowacyjne produkty reklamowe oraz możliwość dotarcia do młodszych, bardziej zaawansowanych technologicznie konsumentów. Mając na celu zwiększenie kluczowych wskaźników i atrybutów w obrębie lejka sprzedażowego oraz nawiązanie kontaktu z przedstawicielami Pokolenia Z, HP nawiązało współpracę z Hulu w celu zbadania kombinacji produktów reklamowych, które zapewniłyby lepsze wrażenia z oglądania dla wszystkich i wszędzie.
Wybrano nową, testową formę produktu Max Selector, który pozwala użytkownikowi kontrolować swoje doświadczenie z reklamami poprzez wybór reklamy, którą chce zobaczyć. Użytkownikowi zostają zaprezentowane dwie lub trzy opcje wideo. Po dokonaniu wyboru, użytkownikowi zostanie przedstawiona wybrana przez niego reklama. Jeśli po upływie 15 sekund nie zostanie dokonany żaden wybór, jeden film w urządzeniu zostanie wybrany losowo do odtwarzania. Max Selector zapewnia marketerom zwiększoną kontrolę i możliwości kreatywne, aby zmaksymalizować wpływ ich przekazu poprzez personalizację i wybór widza. Dzięki reklamom Max Selector widzowie mogą cieszyć się bardziej dopasowanymi reklamami dzięki różnym interaktywnym szablonom, które są im udostępniane.
Stosując wieloformatowe podejście do reklamy, HP wykorzystało segmentację Generation Stream (to określenie Hulu dla odbiorców, którzy są na czele zmian kulturowych i których konsumpcja mediów odbywa się w większości lub całkowicie za pośrednictwem strumieniowego wideo) i treści, które kochają, aby opowiedzieć swoją historię w sposób, który stawia widzów na pierwszym miejscu. Wykorzystując Max Selector Hulu, HP dało widzom wybór i kontrolę nad tym, która reklama długoformatowa zostanie im wyświetlona przed odcinkiem bez reklam.
Wykorzystując Max Selector Hulu, jako dodatek do standardowej kreacji wideo, HP odnotowało większe zaangażowanie i przyrostowe wzrosty we wszystkich testowanych wskaźnikach. Skutecznie zwiększyli świadomość marki, doprowadzili do wyższych intencji zakupowych oraz zwiększyli zaufanie do marki i jej rozważania niż przy wykorzystaniu standardowych kreacji wideo. Dzięki dodaniu Hulu Max Selector, zwiększyło się postrzeganie marki przez widzów pod względem „zaufania” i „innowacyjności”.
„HP wierzy, że w naszym cyfrowym świecie wybór konsumenta stał się jego oczekiwaniem. Dając [konsumentom] możliwość wyboru reklamy, z którą chcą wejść w interakcję, zwiększa zaangażowanie. Dlatego też byliśmy podekscytowani możliwością przetestowania Max Selectora Hulu jako części naszej letniej kampanii w 2020 roku. Wyniki pokazały nam, że odbiorcy nagradzają markę głębszym i bardziej spójnym zaangażowaniem, gdy mają do wyboru różne opcje.” – podkreśla Daryl Butler, Head of Marketing for U.S. PCs HP.
Źródło: https://advertising.hulu.com/brand-stories/hp/ 28.03.2021
Data publikacji: 16.04.2021 r.