Dotarcie z komunikacją telewizyjną do jednej z najtrudniejszych grup docelowych – light viewers, czyli tych którzy oglądają telewizję sporadycznie i nieregularnie – jest nie lada wyzwaniem dla wielu reklamodawców.
Okazuje się jednak, że odpowiedzią może być odpowiednie wykorzystanie kampanii addressable tv. Jak wynika z badania kampanii przeprowadzonej przez TF1 PUB/Orange na rynku francuskim, potwierdzono potencjał telewizji adresowalnej w celu maksymalizacji zasięgu telewizyjnych kampanii reklamowych w dotarciu do trudnych komunikacyjnie targetów.
Celem badania pod tytułem „Maximize the reach of your video campaign with addressable tv” było zmierzenie dodatkowego zasięgu generowanego przez konkretną adresowalną kampanię telewizyjną skierowaną do grupy light viewers. Pomiar został przeprowadzony dzięki analizie danych z 2 milionów dekoderów telewizyjnych Orange i zakładał zbadanie komunikacji z wykorzystaniem dedykowanego spotu telewizyjnego. W pomiarze wykluczono główny prime-time (20.00-23.00), a komunikację skierowano do gospodarstw domowych o niskim poziomie konsumpcji telewizji. Jakie były wyniki takiej komunikacji? Liniowa kampania telewizyjna osiągnęła poziom 602 GRP dla odbiorców w wieku 25-49, a kampania addressable tv uzyskała 1,3 miliona wyświetleń wśród widzów tv typu light viewers. Całkowity zasięg kampanii wyniósł 82,5 %.
Podczas gdy kampania liniowa odpowiadała za większość kontaktów z reklamą, do 17,8 % widzów dotarła kampania addressable tv. Dzięki ukierunkowanemu adresowaniu do widzów z segmentu light viewers kampania wygenerowała dodatkowy zasięg (inkrementalny) wynoszący 4,7 %, składający się z widzów wystawionych wyłącznie na wyświetlanie za pomocą addressable tv. Jeśli spojrzymy na rozkład kontaktów, zobaczymy, że dzięki kampanii adresowalnej udało się dotrzeć do 11% gospodarstw domowych, które nie miały lub miały bardzo mały kontakt z reklamą w telewizji linearnej.
Badanie wykazało, że skierowanie kampanii do grupy tv light viewers za pośrednictwem addressable tv jest bardzo skuteczne w maksymalizacji zasięgu kampanii wideo (grupa TF1 stanowiła 53 % przyrostowego zasięgu). Kampania w tv adresowalnej może zapewnić dotarcie do młodszej grupy wiekowej.
Potencjał targetowanej reklamy tv jest ogromny, ponieważ 62% zasięgu addressable tv to widzowie pozbawieni dostępu do telewizji liniowej lub mający maksymalnie 3 kontakty z reklamą w tv linearnej. Oczekuje się, że zasięg tej formy komunikacji będzie wzrastał, wraz z planowanym wzrostem liczby dekoderów telewizji adresowanej we Francji.
Źródło:
Badanie TF1 PUB i Orange: „Maximize the reach of your video campaign with addressable tv”, Francja, listopad 2021
Data publikacji: 11.03.2022 r.