Temat tak nośny jak komunikacja do Millenialsów od zawsze stanowi wyzwanie dla marketerów i mediowców.
Jak wynika z badania Kantar „X vs Y. Pokoleniowy obraz rodziców” posiadanie dzieci sprawia, że grupa Millenialsów staje się niejednorodna pod względem konsumpcji mediów, sposobu spędzania czasu lub dokonywania zakupów. To, co warto wykorzystać w komunikacji marketingowej, to fakt, że rodzice z tej grupy, którzy stanowią 16% populacji polskiej, są bardzo cenną grupą docelową, różniącą się od Millenialsów bez dzieci, i te różnice warto uwzględniać w komunikacji do obu grup.
Rodzice z Generacji Y oglądają więcej telewizji, są wrażliwsi na reklamy oraz kupują więcej w Internecie. Cenią sobie wartości rodzinne, ważna jest dla nich edukacja i wykształcenie ich potomków.
Ciekawy wniosek nasuwa się, gdy porównamy dane dla rodziców Millenialsów z danymi dla rodziców z Pokolenia X. Jeśli chodzi o konsumpcję mediów, to liczby dla rodziców tych pokoleń są bardzo podobne: telewizja 81/83%, radio 87%. Pomimo pozornych różnic międzypokoleniowych, te dwie grupy konsumują media podobnie, co również można wykorzystać w komunikacji, gdyż za pośrednictwem podobnych mediów, skupiając się na wartościach rodzinnych, trafiamy do oby grup.
Źródło:
Badanie Kantar „X vs Y. Pokoleniowy obraz rodziców” na podstawie danych TGI, październik 2020-wrzesień 2021 r., Polska
Data publikacji: 25.02.2022 r.