Jak efektywnie wykorzystać drugi ekran – case study serialu Bellevue
Stacja WGN American postanowiła wypromować swoją nową produkcję oryginalną Bellevue przy użyciu nietypowych technik marketingowych. Serial kryminalny śledzący losy młodej detektyw miał swoją premierę 23 stycznia. W planach stacji na ten rok są kolejne trzy oryginalne produkcje.
Wypromowanie serialu Bellevue przy jednoczesnym zwiększeniu jego atrakcyjności również poza standardową grupą odbiorców (zwolennicy kryminału w wieku 25-54.)
Młodsi potencjalni widzowie to pasjonaci kryminału, którzy uwielbiają interaktywne gry i rozwiązywanie łamigłówek. Takich wyzwań szukają zarówno w treści kontentu telewizyjnego, jak i w Internecie. Dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu bardziej identyfikują się z oglądaną treścią.
Komunikacja przez Internet, w tym media społecznościowe i strony internetowe pozwalające na interakcję z widzami. Ponadto, wykorzystanie dwóch aplikacji mobilnych. Dodatkowa współpraca z partnerami promocji.
- Standardowe działania komunikacyjne na Twitterze i Facebooku zostały wzbogacone o przygodową grę stworzoną przez agencję RED, którą chętni mogli wypróbować na Facebookowym czacie. Zabawa uwzględniająca obrazki i rozmowy z botem miała na celu rozwiązanie zagadki na wzór śledztwa z serialu i stanowiła de facto jego prequel. 35% użytkowników docierało do finału rozgrywki, co zajmowało im 15-20 minut. Średnio w okienku czatu konsumenci pozostawali 9 minut.
- 60-sekundowy zwiastun serialu został wykorzystany na platformie USeek, dzięki której użytkownicy mogli w interaktywny sposób rozwiązać zagadkę zawartą w nagraniu. Zdobywając punkty za interakcje, współzawodniczyli ze sobą o nagrody – np. karty podarunkowe Visa. Bellevue to pierwszy serial wykorzystujący w swojej promocji serwis USeek, wspierający zwykle produkcje kinowe. Współpraca okazała się wyjątkowo efektywna – ponad 33% użytkowników obejrzało trailer do samego końca (w przypadku typowych zwiastunów ten odsetek wynosi od 2 do 3%). Spora część użytkowników odtworzyła wideo ponownie lub nawet trzy razy.
- Do promocji została zaangażowana aplikacja Telfie, która umożliwia widzom komentowanie i wymianę uwag z innymi podczas oglądania seriali. Aktywność internautów odblokowuje tematyczne naklejki.
- Po raz pierwszy w kampanii serialu telewizyjnego została wykorzystana aplikacja Colorfy, czyli internetowe kolorowanki. W ramach promocji serialu użytkownicy mogli relaksować się kolorując ilustracje przedstawiające wydarzenia z serialu po każdym nowym odcinku. Ukończone obrazki widzowie mogli udostępniać w swoich mediach społecznościowych. Dodatkową reklamą był zwiastun serialu, który można było obejrzeć bezpośrednio w aplikacji.
- Partner promocji, sieć hotelarska W Hotels, zapraszał swoich gości na zamknięte projekcje pierwszego odcinka serialu od 16 do 23 stycznia. Pilotowy epizod można było obejrzeć w hotelu w Bellevue w Waszyngtonie oraz w Hollywood.
- Premierowo serial emitowany był również w winiarni Francisa Coppoli w Kalifornii. Oglądając dwa pierwsze odcinki uczestnicy mogli delektować się winem, korzystając z oferowanej zniżki na trunki oraz brać udział w zakładach pieniężnych. Wygrani otrzymali zaproszenie na trzydniową wycieczkę po kalifornijskim regionie winiarskim.
- Pierwszy odcinek serialu i jego 6 powtórek łącznie obejrzało 2,2 miliona widzów
- Dedykowana zakładka Bellevue w aplikacji Telfie przyciągnęła do końca stycznia ponad 500 tysięcy użytkowników
- Stacja WGN American osiągnęła 1 miejsce wśród rozrywkowych sieci kablowych w 2017 roku
Źródło:
https://www.mediavillage.com/article/how-wgn-america-used-new-technologies-to-launch-bellevue/, 06.02.2018
Data publikacji: 16.03.2018 r.