Sezonowa strategia – case study Hallmark Channel
Zwiększenie udziału w rynku telewizji Hallmark Channel w okresie okołoświątecznym.
Amerykanie cenią sobie szczególnie rytuały związane z konsumpcją mediów w okresie świątecznym – przywiązani są do pewnych wzorców zachowań.
Stacja od lat trzyma się podobnego konceptu, który stanowi o niezawodności i konsekwencji. Formuła sprawdza się co roku wśród reklamodawców i widzów.
- “Countdown to Christmas”, czyli odliczanie do świąt w postaci dwumiesięcznej całodobowej emisji programów związanych ze świętami. Świąteczna kampania ruszyła w Hallmark Channel i siostrzanej stacji Hallmark Movies & Mysteries 27 października. W planach są 33 filmy oryginalnej produkcji: 21 na kanale głównym i 12 na kanale tematycznym.
- Obecność stacji w świątecznych wydarzeniach poprzez sponsoring i organizację eventów skierowanych do grupy docelowej
- „Five Days of Thanksgiving” – pięciodniowy event towarzyszący okresowi Święta Dziękczynienia, sponsorowany między innymi przez sieć sklepów Target
- Czasowa instalacja „Museum of Christmas” w Nowym Jorku – świątecznie przystrojone huśtawki, basen z piłeczkami, śnieżna kula naturalnych rozmiarów, sala luster z lampkami choinkowymi. Atrakcje przyciągnęły w ciągu pięciu dni około 10 000 gości
- Kanał sponsoruje świąteczną wystawę sklepową we flagowym oddziale nowojorskiego Lord & Taylor (najstarszy amerykański luksusowy dom towarowy), jak również strefę Świętego Mikołaja we flagowym domu handlowym Macy’s
- Inne sponsorowane wydarzenia to między innymi Dzień Śniegu 9 grudnia we wszystkich dziewięciu parkach rozrywki Six Flags (bitwa na śnieżki, stoiska z gorącą czekoladą etc.) oraz świąteczne trasy koncertowe Mariah Carey i innych artystów
- Stacja była najczęściej oglądanym kanałem w listopadzie 2017 w grupie 18-49 i wśród kobiet 25-54
- Pięciodniowe dziękczynne wydarzenie przyniosło tydzień z największą oglądalnością w historii kanału we wszystkich kluczowych grupach docelowych, z kulminacją w niedzielę 26 listopada – dniem z największą oglądalnością kiedykolwiek wśród grup 18-49, 25-54 i kobiet 25-54
- Wyświetlany tego dnia film przyciągnął 5,2 miliona widzów, stając się najwyżej ocenianym filmem świątecznym stacji w tym roku
- Emisja „Countdown to Christmas” cieszy się wyższym o 4 punkty procentowe zainteresowaniem niż zeszłoroczna w grupach 18-49 oraz 25-54, jak też wśród łącznej grupy widzów i gospodarstw domowych
- Tegoroczne przychody stacji z reklam szacowane są na 390 milionów dolarów
- Przychody z reklam kanału Hallmark Movies and Mysteries szacowane są na 146 milionów dolarów
Źródła:
http:/www.adweek.com/tv-video/hallmarks-christmas-programming-is-the-gift-that-keeps-on-giving-at-least-in-terms-of-ad-revenue
http://www.hallmarkchannel.com/christmas/videos/the-museum-of-christmas
Data publikacji: 22.12.2017 r.