Zamknięcie galerii handlowych i domowa izolacja sprawiły, że handel przeniósł się do Internetu. Według danych platformy Shoper, sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że niektóre sektory polskiego handlu notują zaskakujące wzrosty sprzedaży.
Istniejące sklepy w pierwszych 2 tygodniach marca odnotowały 23% więcej transakcji niż średnio w lutym. Największe wzrosty notują branże: spożywcza (wzrost zamówień na poziomie 239%), zdrowie i uroda (o 138% zamówień więcej) oraz elektronika i artykuły dziecięce, a zwłaszcza zabawki. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też branża upominkowa i sprzedająca książki oraz multimedia.
Popularność tych branż nie jest przypadkowa – kupujemy w końcu w Internecie produkty, które wydają się nam być na co dzień potrzebne, a które niekoniecznie znajdziemy w sklepach stacjonarnych. Przyczyn wzrostu zamówień w branży wnętrzarskiej i ogrodowej należy upatrywać także w fakcie, że niektórzy domową izolację wykorzystali na prace ogrodowe lub drobne remonty. Wzrost sprzedaży w kategorii produktów dla dzieci takich jak zabawki, puzzle, gry planszowe wynika z kolei z konieczności zapewnienia sobie i dzieciom rozrywki przy braku możliwości spędzania czasu na zewnątrz.
Źródło:
Shoper, Raport „Handel vs koronawirus: Jak sprzedaż przeniosła się do Internetu”, Polska, marzec 2020 r.
Data publikacji: 10.04.2020 r.