Tremor Video we współpracy z Hulu poddali badaniu Pokolenie Z, aby dowiedzieć się jak młodzi ludzie z przedziału 14-21 lat oglądają i postrzegają telewizję.
Dla generacji, która wyrosła oglądając filmy i programy telewizyjne na swoich smartfonach i tabletach, używając konsoli czy smart TV, CTV i OTT oglądanie treści za pomocą Internetu to norma, a nie nowinka technologiczna. W ich rozumieniu taki sposób konsumpcji treści oznacza na równi z tradycyjną formą po prostu oglądanie telewizji. Tak twierdzi aż 84% badanych.
Właśnie to odróżnia Pokolenie Z, podobnie jak Millenialsów, od starszego Pokolenia X.
Dzięki ogólnej dostępności wideo na żądanie towarzyszącej im całe życie, młodzi ludzie są też bardziej elastyczni i otwarci na sugestie. 31% z nich wie dokładnie, co chce obejrzeć, ale aż 23% przegląda kanały i programy dopóty, dopóki nie znajdzie czegoś dla siebie. Pokolenie Z chętniej przegląda rekomendacje oparte na obejrzanych już materiałach – 38% zawsze lub często ogląda polecany content. W przypadku Millenialsów to 32%, a u Pokolenia X tylko 26%.
Nastolatki, bo to głównie z nich składa się Pokolenie Z, są też bardziej lojalne serialowi i skłonne obejrzeć wiele odcinków podczas jednej sesji. Aż 60% z nich pochłania programy metodą binge-watch, czyli jeden odcinek po drugim bez przerwy. W ten sposób seriale ogląda 44% osób z Pokolenia X. Ponadto, ponad połowa młodzieży cierpliwie kończy oglądać cały program zanim zacznie coś nowego.
Źródło: A Tremor Video i Hulu Proprietary Research Study, “How Gen Z Connects to TV: Exploring the Generational Divide in the Future of TV”, Maj 2017
Data publikacji: 20.10.2017 r.