#ChallengingTime
Według badań GlobalWebIndex na 13 rynkach, Generacja Z (16-23 lata) wykazuje największy wzrost konsumpcji mediów podczas epidemii koronawirusa.
Przykładowo odbiorcy Generacji Z dwa razy więcej niż Generacja X i siedem razy częściej niż Baby Boomers korzystają z usług muzyki online, takich jak Spotify.
Znacznie ponad połowa (58 %) odbiorców Generacji Z wskazuje na większe wykorzystanie mediów społecznościowych, w porównaniu do prawie połowy (48 %) pokolenia Millenialsów, ponad jednej trzeciej (36 %) Generacji X i ponad jednej piątej (22 %) pokolenia Baby Boomers.
Spośród 18 monitorowanych aktywności Generacja Z wykazuje największy wzrost konsumpcji w 13 z nich (72 %). Baby Boomers przodują tylko w oglądaniu telewizji linearnej – 51 %, w porównaniu z 43 % Generacji Z.
Ponad połowa reprezentantów Generacji Z potwierdza, że spędza więcej czasu na wykonywaniu ośmiu różnych czynności. Jednak większość grup zwiększa swoją aktywność tylko w zakresie trzech działań (oglądanie wiadomości, korzystanie z platform wideo i utrzymywanie kontaktów towarzyskich). Sprowadza się to do dwóch działań zarówno dla Generacji X, jak i Baby Boomers. Większe zaangażowanie Generacji Z w sprawy społeczne może oznaczać, że grupa ta wykazuje niedobór informacji. Jest to szansa dla marek na wykorzystanie nowego sposobu komunikacji kierowanej do tego pokolenia.
Dla przykładu sieć restauracji Chipotle, która utworzyła wirtualne spotkania z celebrytami, aby walczyć z poczuciem izolacji lub aplikacja do medytacji Headspace (oferująca darmową subskrypcję w czasie pandemii) to dwie inicjatywy wspierające i zapewniające komfort konsumentom. Marki DTC mają szansę na to, aby w trakcie pandemii umocnić swoje relacje z konsumentami, w tym celu muszą jednak kreatywnie komunikować się z nimi.
Źródło: GlobalWebIndex „Coronavirus Research, Release 3: Multi-market research”, 16-23 marca 2020 r.
Data publikacji: 24.04.2020 r.