Według najnowszych szacunków UNESCO aż 89% uczniów i studentów na świecie jest dotkniętych skutkami pandemii COVID-19.
Jak zbadała Grupa NPD na rynku amerykańskim, paradoksalnie trudne czasy w dość pozytywny sposób wpłynęły na sprzedaż produktów z kategorii aktywności oraz nauki w domu. Badanie zostało przeprowadzone w tygodniu 14-21 marca 2020 r., czyli w czasie decyzji o zamknięciu szkół i przedszkoli w USA.
W tych dniach zanotowano znaczące wzrosty sprzedaży w kategoriach zakupowych dla najmłodszych. Wzrost sprzedaży zabawek ogółem wyniósł 26%, w poszczególnych kategoriach był on często znacznie większy:
Akcesoria do sportów outdoorowych odnotowały 20% wzrostu sprzedaży, natomiast sztuka i rzemiosło 70%. Zdecydowanie urosła również sprzedaż książek w różnych kategoriach, np.:
Duży wzrost sprzedaży zanotowały również produkty z kategorii materiałów lub akcesoriów artystycznych, takie jak narzędzia do malowania (+86%), natomiast w poszczególnych kategoriach jest on często znacząco większy, np.:
Jak wspomina Juli Lennett, specjalistka z Grupy NPD, widziane wzrosty mogą być związane ze Świętami Wielkanocnymi: „Rodzice prawdopodobnie szukają stabilności dla swoich dzieci, zachowując tradycje wielkanocne, a także kupując z wyprzedzeniem, z uwagi na utrudnione wizyty w sklepach stacjonarnych”.
Data publikacji: 17.04.2020 r.