Podczas dziewiątej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci – eksperci reprezentujący świat marketingu, biznesu i sztuki.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case studies, wywiady oraz interesujące inspiracje zaprezentowane podczas Imagination Day 9.
Przedstawiamy pierwszą z cyklu relację z wystąpienia Chrisa Chapmana, Head of Art w Droga5 z Londynu. Chris pochodzi z Nowej Zelandii, jest designerem, art directorem oraz kreatywnym. Pracuje dla takich marek jak Uniqlo, The Tide czy Coal Drops Yard.
Każda kreacja reklamowa jest o wiele bardziej złożona niż sobie to wyobrażamy. Albo raczej: nasza zdolność do zdekodowania jej złożonego przekazu, wyłapywania niuansów, jest większa niż sobie wyobrażamy.
Czy pierwsze wrażenie to mit? Wg Chrisa musimy zrobić wszystko, żeby chodziło w niej o świeże pomysły.
Przede wszystkim podaję im granice tego, co jest możliwe. Być może, wbrew intuicji, solidna praca twórcza potrzebuje wyraźnie postawionych pytań – jeśli nie zdajesz sobie z tego sprawy to narażasz się na stratę czasu. A kiedy już zdefiniuję ograniczenia, staram się wskazywać na zakres możliwości, które są dostępne w tych granicach.
Skup się na tym, by pracować wciąż lepiej i lepiej, a twoja kariera sama potoczy się do przodu.
Myślę, że to zależy jak definiujesz kreatywność. Niektóre osoby zawsze będę lepsze od innych w wymyślaniu nieoczywistych rozwiązań. Nie jestem pewien czy da się tego nauczyć czy też nie. Ale uczenie się na własnych doświadczeniach – bo uważam, że to ważne, by nie tylko nabywać doświadczenie, ale także wyciągać z niego wnioski – sprawia, że na starcie jesteś bliżej wpadnięcia na odpowiedni pomysł. To tak, jak gdyby doświadczenie skutecznie skracało odległość, którą musisz przeskoczyć razem ze swoim pomysłem.
Data publikacji: 09.12.2019 r.