Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case study oraz garść inspiracji zaprezentowane podczas Imagination Day 8.
Przedstawiamy ósmą część cyklu: relację z wystąpienia Leah Juaymah Mababangloob, dyrektor kreatywnej marki LEGO.
Leah rozpoczęła pracę jako dyrektor artystyczna w 2008 roku. Od tego czasu pracowała w różnych agencjach kreatywnych w Manilii i Singapurze. Obecnie mieszka w Billund w Danii i pracuje dla marki LEGO.
Leah wierzy, że bycie kreatywnym ma wiele wspólnego z naszą umiejętnością gry i zabawy. Jako dzieci bawimy się intuicyjnie. Ale jako dorośli, sprawia nam to trudność. Dlatego to właśnie dzieci są wzorem do naśladowania dla zespołów kreatywnych w marce LEGO, ze względu na ich swobodę i nieskrępowaną wyobraźnię. Jaką rolę odgrywa zabawa w procesie twórczym?
Jak bawią się pracownicy LEGO?
W jaki sposób dzieci konstruują opowieści?
Staram się czerpać inspirację z rozmaitych rzeczy: z książek, piosenek, cytatów z Instagrama, z przypadkowych rozmów, nawet tych zasłyszanych w sklepie spożywczym. Myślę, że cyfrowy krajobraz jest pełen inspiracji i to jest wspaniałe, ale nie powinniśmy zapominać o naszym otoczeniu. Prawdziwe życie jest pełne inspiracji, jeśli wiemy, jak je obserwować i znajdować.
Myślę, że dobre spostrzeżenia pobudzają wyobraźnię i uważam, że najlepszy rodzaj wiedzy będzie działał komplementarnie. Wgląd w projekt, czy same fakty są tym, co stanowi dobry brief. Natomiast to, co pozwoli ci przeskoczyć z tego streszczenia, to wyobraźnia. Bardziej traktuję tę relację na zasadzie spójności, a nie równowagi.
Kiedy jakiś pomysł zostanie wypracowany, a my tworzymy i projektujemy jego wdrożenie, zawsze staram się postawić w centrum docelową grupę odbiorców. Narysuję mapę podróży i określę punkty świadomości. Co przyciąga uwagę? Co może zakłócić przekaz? Próbuję też wypracować wartości i emocje, które powinny towarzyszyć komunikacji. A na końcu testuję. Zawsze na kimś, kto nie zna briefu, ale należy do grupy osób o podobnym profilu jak grupa docelowa. Następnie w oparciu o wyniki testów wprowadzam ostateczne poprawki.
Data publikacji: 01.02.2019 r.