wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ’19: technologia na usługach kreatywności

Podczas dziewiątej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci – eksperci reprezentujący świat marketingu, biznesu i sztuki.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, inspiracje, wywiady oraz case studies zaprezentowane podczas Imagination Day 9.

Przedstawiamy ostatnią z cyklu relację z wystąpienia Jeffa Nelsona, współzałożyciela Blavity czyli platformy łączącej media, technologię, aktywizm i reklamę. Misją www.blavityinc.com jest polepszenie sytuacji czarnoskórych obywateli USA. Jeff wykorzystuje w swojej firmie technologię i kreatywność, aby pomóc swoim klientom i ich odbiorcom poznać siebie nawzajem.

 

Jeff jest człowiekiem technologii, ale twierdzi że to kreatywność nadaje sens jej użytkowaniu. Podkreśla ważność kreatywności w procesie tworzenia rozwiązań wspierających komunikację marketingową. To co jest szczególnie istotne dla Jeffa w procesie tworzenia to:

 

Zaprezentowane case study:

#BlackTwitterDate – If(we) – dating app

Poprzez autentyczne ujęcie randkowania i rozmów w tym temacie, video osiągnęło duże wskaźniki oglądalności filmu i pobrań aplikacji.

Jeff Nelson

 

 

Twierdzisz, że wierzysz w to, że świat zmienia się wraz z tym jak zmienia się w sposób, w jaki ludzie go widzą. Czy zatem twoim zdaniem wystarczy promować dobre i nowoczesne postawy, żeby świat stawał się lepszy?

Według mnie to w mniejszym stopniu kwestia tego czy promuje się dobre czy złe postawy, a w większym tego, by kreować wizję świata, w której ludzie czują, że są na swoim miejscu. Według mnie dopiero takie postępowanie faktycznie promuje dobre postawy. Najpierw trzeba wykreować obraz, który sprawia, że ludzie czują się szczęśliwi, radośni i czują, że mogą odnieść sukces.

 

Na ile ważne jest twórcze myślenie w tworzeniu oprogramowania?

Jest niezwykle ważne. Jeśli spojrzymy na najbardziej innowacyjne firmy, przekonamy się, że kluczem do sukcesu każdej z nich była umiejętność myślenia poza schematami. Jeśli mamy firmę, która chce uporać się z jakimś problemem i zamierzamy zrobić to tak samo, jak próbowały już inne firmy przed nami, to nasza firma nie odniesie wielkiego sukcesu. Największe firmy na świecie, takie jak Apple czy Facebook, dostarczyły światu bardzo twórczych rozwiązań. Szczególnie Apple – tam przecież chodziło o to, żeby „myśleć inaczej”, takie nawet było ich hasło reklamowe. Bez twórczego, oryginalnego myślenia nie ma żadnych szans na sukces w tej branży!

 

Sądzisz, że uczenie maszynowe jest w jakiś sposób przyszłością branży kreatywnej?Jak to możliwe?

W mojej wizji uczenia maszynowego i ogólnie sztucznej inteligencji najważniejsze jest to, żeby ludzie i maszyny pracowali razem. Nie jest tak, że dzięki uczeniu maszynowemu algorytm będzie mógł kiedykolwiek zastąpić człowieka. Myślę, że maszyny i ludzie będą w najbliższej przyszłości musiały nauczyć się być partnerami. Sztuczna inteligencja jest ludziom potrzebna po to, żeby pomagać im lepiej pracować. Nie po to, żeby zastępować nas w procesie kreatywnym, ale po to, żeby wykonywać za nas żmudną pracę. Nawet w twórczości artystycznej nie wystarcza wizja – jeśli chcesz powołać ją do życia często potrzebujesz wielu godzin monotonnej pracy. Dzięki współpracy z maszyną możesz po prostu wykonać ją dużo szybciej. Podsumowując: jak najbardziej myślę, że mechanizm uczenia maszynowego może pomóc kreatywnym ludziom, ale jestem pewien, że nie może ich zastąpić. Mało tego, uważam wręcz, że sztuczna inteligencja może pomóc nam stać się bardziej twórczymi, bo zwyczajnie odciąży nas od wykonywania innych obowiązków.

 

Data publikacji: 21.02.2020

Share

Podobne artykuły