Podczas dziewiątej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci – eksperci reprezentujący świat marketingu, biznesu i sztuki.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, inspiracje, wywiady oraz case studies zaprezentowane podczas Imagination Day 9.
Przedstawiamy piątą z cyklu relację z wystąpienia Pii Af Hällström, Creative Director & Partner – Wörks, w której założycielka agencji przekonywała o benefitach metody lean w zarządzaniu agencją reklamową. Pia opiera ją na trzech filarach:
Jak rozwiązać problem wypalenia zawodowego? Pracować od 9 do 17, nie więcej. Pia przekonuje, że to działa, dając przykład eksperymentu Microsoft z czterodniowym tygodniem pracy i wzroście produktywności pracowników o 40%!
Bliska współpraca z klientem pozwoliła na uruchomienie innowacyjnej kampanii. Elisa, największy fiński telekom, chciał zaproponować fanom futbolu coś rewolucyjnego. Umożliwiono widzom śledzenie emocji piłkarza podczas ważnego meczu – mierzonego za pomocą skanera mózgu podczas gry, w czasie rzeczywistym.
Kolejny przykład bliskiej współpracy z klientem – największej sieci spożywczej w Finlandii, którego rezultatem było stworzenie aplikacji mobilnej.
Dobre pytanie! Jeśli istniałby przepis na zrobienie virala, wszyscy przez cały czas by je tworzyli. Jednak zawsze kiedy w twoim pomyśle jest coś więcej – coś co dotyka całego społeczeństwa – masz większe szanse, że stanie się on viralem. Dobrze jest zastanowić się czy w twojej koncepcji jest coś, o czym będzie chciała napisać prasa. Zwykle potrzebne są do tego przekaz albo obserwacja, które będą istotne dla szerszej publiczności.
W mijającej dekadzie świat niesamowicie się zmienił. Szczególnie młodsze pokolenia oczekują, że każda marka będzie miała jakiś cel, jakiś inny powód do istnienia niż tylko potrzeba sprzedawania wciąż większej liczby produktów – w dzisiejszych czasach świat właściwie nie potrzebuje już więcej konsumpcji. Zmiana klimatu wpływa na każdego z nas i wymaga, by specjaliści od marketingu spojrzeli na swoje firmy z zupełnie innej perspektywy. Wierzę, że w dzisiejszych czasach wielu klientów zastanawia się jak pogodzić dalsze istnienie swoich firm z jakimś dodatkowym celem. To właśnie takie firmy ostatecznie zwyciężą! Nie wystarczy zwykła ekościema. Na przykład w Finlandii, nawet przemysł mięsny i mleczny zaczął interesować się białkiem pochodzenia roślinnego. Dlaczego? Bo to właśnie jest przyszłość, czy tego chcemy czy nie.
W Finlandii firmy tworzące oprogramowanie stosują metody lean już od jakiegoś czasu. W marketingu sytuacja jest trochę inna. Jest mnóstwo artykułów o zastosowaniu metod lean w tym sektorze, ale z tego co wiem – między innymi od naszych klientów – wciąż nie ma w Finlandii zbyt wielu firm, które naprawdę pracują w zgodzie z nimi. Poza tym mamy też klientów, którzy są od nas geograficznie oddaleni, więc zespołowa praca twarzą w twarz nie zawsze jest możliwa.
Data publikacji: 24.01.2020